Рядко се случва хаштаг в социалните мрежи да повлияе на реалния свят. Предизвикателството #trashtag обаче е пореден пример именно за това.
Години след предизвикателството с кофа ледена вода, което целеше да събере пари за амиотрофична латерална склероза, социалните мрежи този път родиха далеч по-проста, но полезна идея.
Откриваш място с боклук, снимаш го, почистваш и го снимаш пак. Слагаш снимката в Instagram, Twitter, Facebook с хаштаг #trashtag и вече си изпълнил предизвикателството.
Десетки хиляди се включиха в кампанията през последните седмици. Доброволци почистваха паркове, плажове, улици по големите и малките градове.
Хаштагът се появи и в множество постове, информиращи за вредите от еднократната употреба на пластмасови продукти.
Хаштагът все още не е особено популярен у нас.
За сметка на това, България си има своя кампания за рециклиране на пластмаса - #КапачкиЗаБъдеще, която досега е събрала и рециклирала тонове пластмаса, а със спечелените пари са купени нови кувьози за няколко регионални български болници. Кампанията цели да модернизира колкото се може повече родилни отделения в страната, тъй като старите кувьози носят сериозни рискове за недоносените деца, които трябва да прекарат дни или седмици в тях.
Има общо 259 доброволни пункта на "Капачки за Бъдеще" в 98 население места в страната. Можете да научите повече за тях от страницата им във Фейсбук.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни