Article_top

Германските депутати одобриха днес закон, който цели да ограничи въздействието на забраните за движение на стари дизелови коли, наложени от съда в редица германски  градове, предаде АФП.

"Забраните за движение са много драстична мярка и не могат да бъдат ефективен отговор, освен ако не бъдат взети и други, които да позволят в краткосрочна перспектива да бъдат спазвани нормите", коментира вчера Флориан Пронолд, държавен секретар по опазването на околната среда, при първото гласуване на текста в Бундестага, долната камара на германския парламент.

Подобни мерки вече се оценяват като "неоснователни" в градовете, където концентрацията на азотен диоксид не превишава 50 микрограма на един кубичен метър въздух.

Днес Бундесратът, горната камара на парламента, даде зелена светлина на закона.

След поредица съдебни решения, задължаващи общините да забранят най-замърсяващите коли, най-старите дизелови не могат да се движат в Щутгарт и по редица уличи на Хамбург. Очакваше се скоро и други градове да бъдат включени в този списък.

Като промени закона, управляващата коалиция, често критикувана заради тесните си връзки с автомобилостроитената промишленост, се надява тези ограничения, които предизвикват гнева на шофьорите, да бъдат отменени.

 

Германските депутати одобриха днес закон, който цели да ограничи въздействието на забраните за движение на стари дизелови коли, наложени от съда в редица германски  градове, предаде АФП.

"Забраните за движение са много драстична мярка и не могат да бъдат ефективен отговор, освен ако не бъдат взети и други, които да позволят в краткосрочна перспектива да бъдат спазвани нормите", коментира вчера Флориан Пронолд, държавен секретар по опазването на околната среда, при първото гласуване на текста в Бундестага, долната камара на германския парламент.

Подобни мерки вече се оценяват като "неоснователни" в градовете, където концентрацията на азотен диоксид не превишава 50 микрограма на един кубичен метър въздух.

Днес Бундесратът, горната камара на парламента, даде зелена светлина на закона.

След поредица съдебни решения, задължаващи общините да забранят най-замърсяващите коли, най-старите дизелови не могат да се движат в Щутгарт и по редица уличи на Хамбург. Очакваше се скоро и други градове да бъдат включени в този списък.

Като промени закона, управляващата коалиция, често критикувана заради тесните си връзки с автомобилостроитената промишленост, се надява тези ограничения, които предизвикват гнева на шофьорите, да бъдат отменени.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията