"Дисни" (Disney) приключи изкупуването на развлекателния бизнес на "Фокс" (Fox) за 71 милиарда долара, предаде Асошиейтед прес, съобщава БТА. Така "Пепеляшка", "Семейство Симпсън", "Междузвездни войни" и "Доктор Стрейндж" вече ще бъдат под един корпоративен покрив.

Сделката най-вероятно ще промени силно медийния пейзаж. Освен всичко тя проправя пътя на "Дисни" да пусне стрийминг услугата Дисни плюс (Dsiney Plus) по-късно през тази година. Това също така ще доведе до съкращаване на хиляди работни места заради дублиране на персонала в кинопроизводството на "Фокс" и "Дисни".

С придобиването на студията, които стоят зад "Семейство Симпсън" и "Ексмен", Дисни цели да се конкурира по-успешно с технологични компании като "Амазон" (Amazon) и "Нетфликс" (Netflix) в привличането на зрителското внимание и повече долари, отбелязва Асошиейтед прес.

"Дисни" се нуждае от завладяващи телевизионни програми и филми, за да убеди зрителите да се регистрират и да плащат за още една стрийминг услуга. Компанията вече има класическите анимационни филми на Дисни, "Междузвездни войни", анимационното студио за компютърна анимация Пиксар, Мъпетите и някои от героите на Марвел. С изкупуването на "Фокс" "Дисни" може да прибави към тях и "Екс мен" на Марвел и "Дедпул" наред с програми, които се излъчват по каналите на "Фокс" като "Еф Екс нетуъркс" (FX Networks) и "Нешънъл джиографик" (National Geographic). Сред продукциите на "Фокс" са и "Американците", "Това сме ние" и "Модерно семейство".

Сделката ще помогне на "Дисни" в бъдеще да контролира телевизионните програми и филми от началото до края - от създаването им до разпространението им чрез телевизионни канали, киносалони, стрийминг услуги и други начини, чрез които хората гледат развлекателни програми. "Дисни" ще получи ценни данни за клиентите и навиците им за развлечение, които може да използва, за да продава реклама.

Главният изпълнителен директор на "Дисни" Робърт Игър каза по време на телеконференция за финансовите резултати на компанията през февруари, че "Дисни плюс" и другите пряко насочени към клиентите бизнеси са "Приоритет номер 1" за "Дисни".

Кабелните и телекомуникационните компании изкупиха компаниите, които правят телевизионни програми и филми, за да се конкурират в променящия се медиен пейзаж. Въпреки че интернет доставчици като Ей Ти енд Ти (AT & T) и Комкаст (Comcast) пряко контролират достъпа на клиентите си до интернет по начин, по който "Амазон" ЮТюб (YouTube) и "Нетфликс" не го правят, те все още са заплашени, тъй като тези стрийминг услуги печелят популярност.

Ей Ти енд Ти купи "Тайм Уорнър" (Time Warner) миналата година за 81 милиарда долара и вече пусна собствена стрийминг услуга. Така гледаш телевизия с каналите на "Тайм Уорнър" като Ти Би Ес (TBS) и Ти Ен Ти (TNT) за 15 долара на месец.