Article_top

Пакетът "Мобилност 1", известен още като план Макрон", ще бъде гласуван от Европарламента.

Депутатите отхвърлиха днес само с два гласа искането на колегите им от България и още няколко страни пакетът да не влиза в дневния ред.

Това стана в самото начало на сесията в Страсбург.

Планът бе вкаран в последния момент. Гласуването е в сряда, 27 март.

Пакетът бе вкаран за гласуване по предложение на Ги Вехофстад – председателя на Алианса на либералите и демократите в Европа (АЛДЕ).

Въпросът за и против вкарването му в пленарната зала бе разгледан в самото начало на днешната сесия, малко след встъпителното слово на председателя на ЕП Антонио Таяни.

"Прилича на хвърляне на зарове"

Първи взе думата българският евродепутат Андрей Новаков (ГЕРБ, ЕНП).

Андрей Новаков

„На края на този мандат ЕП е на път да направи една от най-големите си грешки. А именно – да допусне пакет, който 3 пъти е отхвърлян, да бъде гласуван за четвърти път. Без да имаме време да видим нито един компромис, нито едно споразумение, това ще прилича на хвърляне на зарове. 1600 поправки са гаранция за пълна бъркотия. Гласувайте в подкрепа на отпадането на пакет „Мобилност“ и спасете хляба и работата на милиони европейци“, призова той от трибуната.

Коренно противоположна гледна точка изказа германският евродепутат социалист Исмаил Ертуг

„Работихме две години по това досие. Успяхме да постигнем компромиси от всички парламенти, за да се спасим от положението по европейските пътища, коет ое недостойно. Трябва преди изтичането на този мандат да намерим решение. Политическа игра е от страна на онези, които не искат да се гласува това досие”, каза Ертуг.

Именно той е авторът на най-неизгодното за България предложение от плана „Макрон“. То предвижда задължително връщане на превозните средства в страната, в която е базирана фирмата. Това трябва да става веднъж на три седмици, последвано от едноседмична почивка.

Литовският евродепутат Антанас Гуога (ЕНП) заяви, че днешното решение не е честно. Той призова Таяни да мисли и за малките държави, които подкрепят европейската кауза и се борят за нея. Литва е срещу плана „Мобилност 1“.

В началото на тази година - на 10 януари, всички български евродепутати излязоха в Брюксел да подкрепят пристигналите за протест превозвачи и шофьори. Те смятат, че пакетът ги ощетява. Особено неприемливо за тях е задължителното връщане най-малко веднъж на 4 седмици на шофьорите в страната, където е базирана фирмата им.

Български превозвачи и техни колеги от Източна Европа заявиха, че ще протестират пред Европарламента в сряда.

 

Пакетът "Мобилност 1", известен още като план Макрон", ще бъде гласуван от Европарламента.

Депутатите отхвърлиха днес само с два гласа искането на колегите им от България и още няколко страни пакетът да не влиза в дневния ред.

Това стана в самото начало на сесията в Страсбург.

Планът бе вкаран в последния момент. Гласуването е в сряда, 27 март.

Пакетът бе вкаран за гласуване по предложение на Ги Вехофстад – председателя на Алианса на либералите и демократите в Европа (АЛДЕ).

Въпросът за и против вкарването му в пленарната зала бе разгледан в самото начало на днешната сесия, малко след встъпителното слово на председателя на ЕП Антонио Таяни.

"Прилича на хвърляне на зарове"

Първи взе думата българският евродепутат Андрей Новаков (ГЕРБ, ЕНП).

Андрей Новаков

„На края на този мандат ЕП е на път да направи една от най-големите си грешки. А именно – да допусне пакет, който 3 пъти е отхвърлян, да бъде гласуван за четвърти път. Без да имаме време да видим нито един компромис, нито едно споразумение, това ще прилича на хвърляне на зарове. 1600 поправки са гаранция за пълна бъркотия. Гласувайте в подкрепа на отпадането на пакет „Мобилност“ и спасете хляба и работата на милиони европейци“, призова той от трибуната.

Коренно противоположна гледна точка изказа германският евродепутат социалист Исмаил Ертуг

„Работихме две години по това досие. Успяхме да постигнем компромиси от всички парламенти, за да се спасим от положението по европейските пътища, коет ое недостойно. Трябва преди изтичането на този мандат да намерим решение. Политическа игра е от страна на онези, които не искат да се гласува това досие”, каза Ертуг.

Именно той е авторът на най-неизгодното за България предложение от плана „Макрон“. То предвижда задължително връщане на превозните средства в страната, в която е базирана фирмата. Това трябва да става веднъж на три седмици, последвано от едноседмична почивка.

Литовският евродепутат Антанас Гуога (ЕНП) заяви, че днешното решение не е честно. Той призова Таяни да мисли и за малките държави, които подкрепят европейската кауза и се борят за нея. Литва е срещу плана „Мобилност 1“.

В началото на тази година - на 10 януари, всички български евродепутати излязоха в Брюксел да подкрепят пристигналите за протест превозвачи и шофьори. Те смятат, че пакетът ги ощетява. Особено неприемливо за тях е задължителното връщане най-малко веднъж на 4 седмици на шофьорите в страната, където е базирана фирмата им.

Български превозвачи и техни колеги от Източна Европа заявиха, че ще протестират пред Европарламента в сряда.

Коментари

Omurtag Tervelov's picture
Omurtag Tervelov
kanartikin

Евроатлантически ценности

Рейдърите от някои западни демокрации ще овладеят поредни пазарни ниши чрез изтикване на конкуренцията с политически решения и тяхното легализиране чрез т.нар европарламент
Дотук някой изненадан ?!

По-съществено е ,че баш главатарят на евро не0либералите Макарон подписа документи за използването на френската армия срещу френският народ.
За последен път това се е случвало заради масови протести покрай френския геноцид в Алжир.
Явно удари часа и за не0либерален геноцид във Франция.
Макарон - служанка на Ротшилд и бивш социалистически зам министър . Разбира се с любовница - мъжка секретарка. Поредният бездетен джендър

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията