Можеше и да хвана по-ранен полет, призна тази сутрин евродепутатът Светослав Малинов, който вчера не присъства на заседанието на Европейския парламент, на което се решаваше да влезе ли пакетът "Мобилност 1" в дневния ред. Заради отсъствието му, както и това на колегата му Неджми Али, проектът, срещу който протестират българските превозвачи, бе заложен в дневния ред със 156 гласа "за" срещу 154 "против".

Още един български представител не присъства на заседанието в Страсбург - Николай Бареков. Той обаче нямаше да подкрепи позицията на колегите си против пакета "Мобилност", известен още като пакета "Макрон". Оправданието на Али пък бе, че неотложни семейни причини са го задържали в България.

Още снощи Малинов обясни пред Клуб Z, че закъснение на полета София - Франкфурт е причината за закъснението му. Други български представители в ЕП обаче коментираха, че с полета, който е избрал колегата им, не е имал никакъв шанс да стигне до пленарната зала за гласуването и без да е имало забавяне. Още повече че има поне три часа път от Франкфурт до Страсбург.

Тази сутрин Малинов призна пред бТВ, че не е съобразил и в действителност е можело да хване по-ранен полет. От думите му стана ясно, че в действителност е смятал, че може да стигне навреме за гласуването. Според него виновна е авиокомпанията "Луфтханза" - имало срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.

"От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня. Имаше огромен проблем и в този случай всякакво гадаене е съвършено излишно. Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя", заяви Малинов.

И подчерта, че закъснелите с него колеги и от Литва, и от Румъния също са щели да гласуват против влизането на пакета в дневния ред на ЕП.

"Имам ясна позиция против пакета "Мобилност" още от 2014 година", припомни евродепутатът и даде заявка, че ще присъства на гледането му тази сряда, когато се очаква и протест на българските превозвачи пред ЕП.

Той бил убеден, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне.