Епъл“ обяви част от съдържанието на новата си стрийминг платформа, която ще бъде достъпна за потребители по-късно тази есен. Събитието на „Apple TV+“ събра в Калифорния звезден състав – Стивън Спилбърг, Опра Уинфри, Рийз Уидърспун, Дженифър Анистън, Джейсън Момоа… които представиха съвместните си проекти с технологичния гигант.

TV+ ще произвежда собствено съдържание, но няма изцяло да се конкурира с останалите стрийминг платформи. В репертоара на платформата ще влязат продукции на „Хулу“, НВО и „Амазон прайм“. Веднага обаче бе отбелязана липсата на най-голямата компания в стрийминг бизнеса – „Нетфликс“. Към нововъведенията бяха обявени също приложението за новини, нов гейминг портал и кредитна карта. Това е рязка смяна на посоката за 42-годишната компания, пише Би Би Си.

Откакто бяха обявени плановете на „Епъл“ да пусне телевизионна услуга, очакванията към нея растат. Сега нараснаха още повече, предвид обявените колаборации и обявената сума от 1 млрд. долара за двадесетина драми и комедии.

Спилбърг ще представи през есента „Удивителни истории“ (Amazing Stories), предаване, „изследващо универсалната човешка черта да се търси смисъл“. Дженифър Анистън и Стив Карел поемат главните роли на водещи на сутрешен блок за сериала „Сутрешното шоу“ (The Morning Show). Рийз Уидърспун също има роля, но заедно с Анистън и продуцира. „See“ е разказ в десет епизода, който се развива векове напред в бъдещето, когато земята е пометена от вирус, а малкото оцелели от него са загубили зрението си. В главните роли са Джейсън Момоа и Алфре Удард.

Специален договор са изготвили от „Епъл“ за Опра Уинфри – засега тв водещата работи по два документални филма, за токсична работна среда и за психическото здраве. В рамките на стрийминг платформата ще се прехвърли и слотът „Oprah’s Book Club“ от предаването на Уинфри, с което тя осъществява дългогодишната си мечта да излъчва на живо по интернет разговорите си с любимите си писатели.

Според „Холивуд Рипортър“, фирмата ще се опита да влезе в наградния сезон още с премиерната си година. Най-вероятно надпреварата ще е за „Златен глобус“ за телевизионни продукции. Пред компанията предстои голямото изпитание да опита да привлече нови зрители, разчитайки главно на оригинално съдържание. Така например хитовият сериал „Странни неща“ (Stranger Things) драстично увеличи абонатите на „Нетфликс“.

Интерес предизвика и обявяването на ново мобилно приложение „Apple News+“, което събира редица избрани вестници („Лос Анджелис Таймс“ и „Уолстрийт Джърнъл“) и над 300 списания, сред които „Мари Клер“, „Вог“, „Ескуайър“, „Ню Йоркър“, „Нешънъл Джиографик“ и „Ролинг Стоун“. Най-важната характеристика е, че ще работи без бисквитки и няма да следи преглежданото от потребителите съдържание, нито да позволява на рекламодателите да го правят. Приложението вече е налично на територията на Канада и САЩ, в Европа идва по-късно през годината на цена от 9,99 долара (17 лв.) месечно. За разлика от телевизионната услуга обаче, която може да бъде ползвана без проблем и от други устройства, новинарското приложение е налично само за продукти на „Епъл“.

Площад Славейков