Article_top

Исмаил Ертуг е евродепутат от Германската социалдемократическа партия (ГСДП) и Партията на европейските социалисти (ПЕС). Той си спечели славата на главен враг на българските превозвачи. През януари Комисията по транспорт в Европарламента одобри неговото предложение, смятано от българските власти за най-неизгодно за страната ни. То предвижда задължително връщане на превозните средства в страната, в която е базирана фирмата. Това трябва да става веднъж на три седмици, последвано от едноседмична почивка.
Клуб Z разговаря с Ертуг след вчерашното гласуване в транспортната комисия на измененията по пакета „Мобилност 1“.

 

- Г-н Ертуг, чуха се гласове, че гласуването в комисията по транспорт е на практика връщане на отхвърлените предложения в пленарната зала. Така ли е наистина?

- Не. Първо, председателят на Европарламента каза да се опитаме да намерим компромис и път. Сега намерихме пътя. Но от днешна гледна точка бих казал, че загубихме цяла седмица. Но в крайна сметка трябва да гласуваме.

- Как ще коментирате позицията на страни като България, Румъния, Полша, Литва, които яростно се противопоставят на пакета „Мобилност 1“?

- Мисля, че предстоящите след близо два месеца европейски избори ги карат да не проявяват гъвкавост. Те не могат да мръднат. Ако някоя от тях мръдне, другите ще ги атакуват по време на кампанията. И затова те трябва да бъдат твърдо против това досие, макар да им е известно, че сме дискутирали този въпрос почти две години. Но трябва вече да приключим с него, защото хората и браншът чакат успешния край.

- В България например има опасения, че този пакет ще елиминира нейния транспортен бранш от европейския пазар. Съгласен ли сте с това твърдение?

- Това е напълно погрешно. Това е лъжа, изобщо не е така. Единният пазар ще остане отворен. Става дума само за стандарти, които да бъдат прилагани. Най-важният подход е еднакво заплащане за една и съща услуга.

И наистина се чудя - казал съм го няколко пъти на ваши колеги от България – защо го правят. Защото големите транспортни компании от Западна и Северна Европа експлоатират вашите фирми и вашите шофьори като подизпълнители. Правилото за еднакво заплащане за еднакъв труд не се извършва за превозвачите от България, Румъния и изобщо от Източна и Югоизточна Европа.

Аз съм от Запада, от Германия, и съм този, който се опитва да ги надвие. Но колегите ми от вашите страни не гледат много в бъдещето. Те гледат всичко стъпка по стъпка. Но според моите разбирания това не допринася особено за добрите неща в ЕС.

- Наистина ли смятате, че западните компании експлроатират тези от Изтока?

- Нима се съмнявате? Ако българска компания плаща 5 евро, а германска или холандска – 10 евро, това не е справедливо. И аз се боря за вашите транспортни компании. Но те не разбират моя подход. От тях зависи, от стратегията им. Ние се борим за еднакво заплащане за еднакви услуги. И това се отнася и за компаниите, и за шофьорите.

Специално повечето от вашите компании са семейни. Собствениците карат камионите. Трима, четирима, петима души работят за тях. Но не получават парите, които трябва да получават. И това е моята борба за тях. Но те не го разбират.

- Как си обяснявате причината?

- Откъде да знам. Аз съм социалдемократ, не консерватор или десен популист. Бих искал да имаме единен пазар. Не правя разлика между българи и германци.

 

Исмаил Ертуг е евродепутат от Германската социалдемократическа партия (ГСДП) и Партията на европейските социалисти (ПЕС). Той си спечели славата на главен враг на българските превозвачи. През януари Комисията по транспорт в Европарламента одобри неговото предложение, смятано от българските власти за най-неизгодно за страната ни. То предвижда задължително връщане на превозните средства в страната, в която е базирана фирмата. Това трябва да става веднъж на три седмици, последвано от едноседмична почивка.
Клуб Z разговаря с Ертуг след вчерашното гласуване в транспортната комисия на измененията по пакета „Мобилност 1“.

 

- Г-н Ертуг, чуха се гласове, че гласуването в комисията по транспорт е на практика връщане на отхвърлените предложения в пленарната зала. Така ли е наистина?

- Не. Първо, председателят на Европарламента каза да се опитаме да намерим компромис и път. Сега намерихме пътя. Но от днешна гледна точка бих казал, че загубихме цяла седмица. Но в крайна сметка трябва да гласуваме.

- Как ще коментирате позицията на страни като България, Румъния, Полша, Литва, които яростно се противопоставят на пакета „Мобилност 1“?

- Мисля, че предстоящите след близо два месеца европейски избори ги карат да не проявяват гъвкавост. Те не могат да мръднат. Ако някоя от тях мръдне, другите ще ги атакуват по време на кампанията. И затова те трябва да бъдат твърдо против това досие, макар да им е известно, че сме дискутирали този въпрос почти две години. Но трябва вече да приключим с него, защото хората и браншът чакат успешния край.

- В България например има опасения, че този пакет ще елиминира нейния транспортен бранш от европейския пазар. Съгласен ли сте с това твърдение?

- Това е напълно погрешно. Това е лъжа, изобщо не е така. Единният пазар ще остане отворен. Става дума само за стандарти, които да бъдат прилагани. Най-важният подход е еднакво заплащане за една и съща услуга.

И наистина се чудя - казал съм го няколко пъти на ваши колеги от България – защо го правят. Защото големите транспортни компании от Западна и Северна Европа експлоатират вашите фирми и вашите шофьори като подизпълнители. Правилото за еднакво заплащане за еднакъв труд не се извършва за превозвачите от България, Румъния и изобщо от Източна и Югоизточна Европа.

Аз съм от Запада, от Германия, и съм този, който се опитва да ги надвие. Но колегите ми от вашите страни не гледат много в бъдещето. Те гледат всичко стъпка по стъпка. Но според моите разбирания това не допринася особено за добрите неща в ЕС.

- Наистина ли смятате, че западните компании експлроатират тези от Изтока?

- Нима се съмнявате? Ако българска компания плаща 5 евро, а германска или холандска – 10 евро, това не е справедливо. И аз се боря за вашите транспортни компании. Но те не разбират моя подход. От тях зависи, от стратегията им. Ние се борим за еднакво заплащане за еднакви услуги. И това се отнася и за компаниите, и за шофьорите.

Специално повечето от вашите компании са семейни. Собствениците карат камионите. Трима, четирима, петима души работят за тях. Но не получават парите, които трябва да получават. И това е моята борба за тях. Но те не го разбират.

- Как си обяснявате причината?

- Откъде да знам. Аз съм социалдемократ, не консерватор или десен популист. Бих искал да имаме единен пазар. Не правя разлика между българи и германци.

Коментари

Yordan Bogdanov's picture
Yordan Bogdanov
jordani

Въпрос

И Клуб Z като разговаря, защо не го пита как точно връщането на камиона на всеки три седмици влияе на заплащането на шофьора ?

Или защо първоначално в проекта му (на социалдемократа) пишеше - връщане на шофьора до страната му на гражданство, а после го промениха на "страната на регистрация на превозвача" ?
Аман от политкоректна журналистика....
Socratus MMXVIII's picture
Socratus MMXVIII
Sokratus

Нека този депутат

Обясни как така американските традиции взимат почти двойно на европейските без регулации, като в Европа?
Да получаваш по-ниска заплата ли е социалното?
Socratus MMXVIII's picture
Socratus MMXVIII
Sokratus

Грешка

Да се чете вместо традиции, тираджии
:(
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

А!!! МИ ТО И НИЕ НЕ РАЗБИРАМЕ..

Как вие не разбирате, че курс ПЪЛНО-ПЪЛНО на 1000 клм. пробег не е равнозначен на курс ПЪЛНО-ПРАЗНО на над 2000 клм..
Щото приказките - "Единният пазар ще остане отворен. Става дума само за стандарти, които да бъдат прилагани. Най-важният подход е еднакво заплащане за една и съща услуга.",
при преминаването на 2000 клм ПРАЗЕН ПРОБЕГ и разходи за сметка на превозвача, означават само и единствено ФАЛИТ.. И пускане на кепенците на фирмите..
И НЕРАВНОПОСТАВЕНОСТ НА ПРЕВОЗВАЧИТЕ ПО ЕДИН ПРОТЕКЦИОНИСТКИ СТАНДАРТ..
Но преди да се бие в гърдите как "се бори" за българските шофьори, що не си попита НЕМСКИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ - те готови ли са да поемат освободеният пазар от БЪЛГАРСКИТЕ СИ КОЛЕГИ.. Да извършват превози с по 2000 клм. ПРАЗЕН ПРОБЕГ..
Та да се защити пазара на ЕС от превозвачите от страни, които НЕ СА ЧЛЕНОВЕ НА ЕС и не са длъжни да изпълняват по задължение безмислените им стандарти..
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

А СЪДЕЙКИ ОТ ИМЕТО

тази "борба" много, много наподобява войната на турската държава срещу СО МАТ по бай Тошово време..
Васил ...'s picture
Васил ...
vatan06

Както винаги,

най-много се изказват тези, които най-малко разбират от въпроса.
Тук става въпрос за превозвачите, които извършват каботаж. Тези, които осъществяват търговския стокообмен на България, така или иначе всяка седмица се връщат в България и си спят по няколко дни в къщи.
Защо никой от вас не се постави на мястото на шофьор, който 8-10 месеца живее като скот в кабината, готви си на примусче пред камиона, няма събота, няма неделя. Шофьор, който се къпе само в баните по паркингите и като минат 3 минути водата на душа му спира.
Това ли ви е "свободната конкуренция"?
А относно това какъв дял от икономиката ни ще бъде засегнат, по-добре се ограмотете като прочетете статията на Желев.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията