Article_top

Manchester Airports Group (MAG), най-голямата британска летищна група, подаде оферта за концесията на летище "София", съобщиха от Министерството на транспорта. Компанията има и китайски партньор - строителната фирма BCEG.

Процедурата бе открита на 5 юли 2018 г., а срокът за подаване на оферти бе удължаван няколко пъти. Последно - до днес. MAG очаквано взима участие, след като публично оповести своите планове през месец октомври 2018 г.

Предложението на англо-китайския консорциум към българското правителство съдържа сериозни планове за развитие и реконструкция на съществуващите терминали на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който в завършен вид ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица, се казва в съобщението от министерството.

MAG управлява три от големите летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година. Полетите от тези летища са до над 270 дестинации и биват използвани от 70 авиолинии. BCEG пък в момента строи най-големия конструктивен проект в авиацията в света – пекинското международно летище Даксинг.

Освен британците, още няколко компании участват в търга за отдаване на летище София на концесия за 35 години.

Сред тях е Fraport - компанията оперира едно от най-големите и натоварени летища в Европа - това във Франкфурт. Компанията освен това вече работи в България - като оператор на летищата във Варна и в Бургас, заедно с българския си партньор - фирма от групата на "Химимпорт". Fraport работи на още 14 летища в Гърция, както и на други места в Европа и света, в това число Бразилия.

В процедурата по концесията участва и Groupe ADP - компанията оперира три от летищата на Париж. Освен това фирмата вече прави опит да кандидатства за летище "София" при предишната обявена процедура за концесия. И сега в консорциума на французите е и турският бранд TAV, в който имат голям дял. Френската група има участие и в холандската Royal Schiphol Group, оперираща летището в Амстердам, което в последните години е настига по брой пътници най-натовареното летище на континента - лондонското Хийтроу.

В надпреварата за 35-годишната концесия на летище София се включват и операторите на летищата в Мюнхен и Копенхаген, гласи още информацията към момента - съответно чрез фонда Meridiam и  Københavns Lufthavn.

35-годишната концесия, обявена от правителството, е с възможност за удължаване. Избраният концесионер ще трябва да внесе авансово 550 млн. лв в бюджета. Ангажиментът за строеж на трети терминал на аеропорта е за срок от първите 10 години от концесията.

 

Manchester Airports Group (MAG), най-голямата британска летищна група, подаде оферта за концесията на летище "София", съобщиха от Министерството на транспорта. Компанията има и китайски партньор - строителната фирма BCEG.

Процедурата бе открита на 5 юли 2018 г., а срокът за подаване на оферти бе удължаван няколко пъти. Последно - до днес. MAG очаквано взима участие, след като публично оповести своите планове през месец октомври 2018 г.

Предложението на англо-китайския консорциум към българското правителство съдържа сериозни планове за развитие и реконструкция на съществуващите терминали на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който в завършен вид ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица, се казва в съобщението от министерството.

MAG управлява три от големите летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година. Полетите от тези летища са до над 270 дестинации и биват използвани от 70 авиолинии. BCEG пък в момента строи най-големия конструктивен проект в авиацията в света – пекинското международно летище Даксинг.

Освен британците, още няколко компании участват в търга за отдаване на летище София на концесия за 35 години.

Сред тях е Fraport - компанията оперира едно от най-големите и натоварени летища в Европа - това във Франкфурт. Компанията освен това вече работи в България - като оператор на летищата във Варна и в Бургас, заедно с българския си партньор - фирма от групата на "Химимпорт". Fraport работи на още 14 летища в Гърция, както и на други места в Европа и света, в това число Бразилия.

В процедурата по концесията участва и Groupe ADP - компанията оперира три от летищата на Париж. Освен това фирмата вече прави опит да кандидатства за летище "София" при предишната обявена процедура за концесия. И сега в консорциума на французите е и турският бранд TAV, в който имат голям дял. Френската група има участие и в холандската Royal Schiphol Group, оперираща летището в Амстердам, което в последните години е настига по брой пътници най-натовареното летище на континента - лондонското Хийтроу.

В надпреварата за 35-годишната концесия на летище София се включват и операторите на летищата в Мюнхен и Копенхаген, гласи още информацията към момента - съответно чрез фонда Meridiam и  Københavns Lufthavn.

35-годишната концесия, обявена от правителството, е с възможност за удължаване. Избраният концесионер ще трябва да внесе авансово 550 млн. лв в бюджета. Ангажиментът за строеж на трети терминал на аеропорта е за срок от първите 10 години от концесията.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Кога ще приключи ремонтът на „Графа“?