Article_top

Няма законово основание за спиране на процедурата за отдаване на концесия на "Летище София", обяви тази сутрин пред бТВ министърът на транспорта Росен Желязков. Той припомни, че до изтичане на срока за подаване на оферти в министерството да постъпили 5 заявления за участие в конкурса.

"В момента се разглежда документацията. Това е бавен и сериозен процес, едно от заявленията е от 800 страници. На 9 май публично ще бъдат отворени офертите на участниците", обяви още министърът.

 
От самото стартиране на конкурса за концесия на летището за 35 години с опция за удължаване от БСП настояват за спирането й. 

Министър Желязков обяви още, че битката срещу приемането на пакета „Мобилност” от ЕС не е загубена. Причината - рамките на действащия Европейски парламент, чийто мандат изтича в края на май, когато са новите евроизбори, пакетът няма да бъде приет окончателно.

Очакването на Желязков е да започнат триалози между Европарламента, Еврокомисията и Съвета на ЕС по време на финландското председателство. Възможно е обаче пакет "Мобилност" да се върне за ново разглеждане в транспортната комисия на ЕП, уточни Росен Желязков.

„На всички е ясно, че в „Автомобилна администрация” корупция има, призна още Росен Желязков. - Дали тя е ниво рушветчийство или на ниво по-големи взаимоотношения, би била невъзможна, ако няма тясно корелиране между контрола по пътя и издаването на разрешения и лицензи от страна на самата администрация."

По темата министърът обеща до 2 месеца да бъдат предложени мерки за справяне със ситуацията чрез структурни промени в работата на институциите - в това число и намаляване на административните предпоставки – разрешителни и лицензионни, които дават възможност за „тясно”взаимодействие между бизнеса и администрацията.

Росен Желязков се е срещнал с турския посланик у нас във връзка с проблема на българските превозвачи, блокирани на границата с Турция заради неплатени глоби. Желязков уточни, че правилата в Турция не са нови, а става въпрос за интеграция на тол системата с граничната и митническата система.

По думите му затруднения има само на един граничен пункт с Турция – Капитан Андреево. На останалите пунктове няма сигнали за подобни случаи. „Правилата в Турция са такива, че ако не се платят такси и глоби, превозното средство не може да премине границата”, заяви министърът. Той е получил сигнали за прекомерност на глобите и за неизясненост на основанията, на които са налагани.

„Имам уверението от турска страна, че тези случаи ще бъдат разгледани и ще се даде по-голяма информираност за правилата. Те могат да бъдат оспорвани и по основание, и по размер, но след тяхното заплащане”, заяви Желязков.

И добави:

„България също предстои да въведе тол система, която ще бъде интегрирана с граничните и митническите бюра. Предполагаме, че началният период също ще ни изправи пред подобни трудности.”

 

Няма законово основание за спиране на процедурата за отдаване на концесия на "Летище София", обяви тази сутрин пред бТВ министърът на транспорта Росен Желязков. Той припомни, че до изтичане на срока за подаване на оферти в министерството да постъпили 5 заявления за участие в конкурса.

"В момента се разглежда документацията. Това е бавен и сериозен процес, едно от заявленията е от 800 страници. На 9 май публично ще бъдат отворени офертите на участниците", обяви още министърът.

 
От самото стартиране на конкурса за концесия на летището за 35 години с опция за удължаване от БСП настояват за спирането й. 

Министър Желязков обяви още, че битката срещу приемането на пакета „Мобилност” от ЕС не е загубена. Причината - рамките на действащия Европейски парламент, чийто мандат изтича в края на май, когато са новите евроизбори, пакетът няма да бъде приет окончателно.

Очакването на Желязков е да започнат триалози между Европарламента, Еврокомисията и Съвета на ЕС по време на финландското председателство. Възможно е обаче пакет "Мобилност" да се върне за ново разглеждане в транспортната комисия на ЕП, уточни Росен Желязков.

„На всички е ясно, че в „Автомобилна администрация” корупция има, призна още Росен Желязков. - Дали тя е ниво рушветчийство или на ниво по-големи взаимоотношения, би била невъзможна, ако няма тясно корелиране между контрола по пътя и издаването на разрешения и лицензи от страна на самата администрация."

По темата министърът обеща до 2 месеца да бъдат предложени мерки за справяне със ситуацията чрез структурни промени в работата на институциите - в това число и намаляване на административните предпоставки – разрешителни и лицензионни, които дават възможност за „тясно”взаимодействие между бизнеса и администрацията.

Росен Желязков се е срещнал с турския посланик у нас във връзка с проблема на българските превозвачи, блокирани на границата с Турция заради неплатени глоби. Желязков уточни, че правилата в Турция не са нови, а става въпрос за интеграция на тол системата с граничната и митническата система.

По думите му затруднения има само на един граничен пункт с Турция – Капитан Андреево. На останалите пунктове няма сигнали за подобни случаи. „Правилата в Турция са такива, че ако не се платят такси и глоби, превозното средство не може да премине границата”, заяви министърът. Той е получил сигнали за прекомерност на глобите и за неизясненост на основанията, на които са налагани.

„Имам уверението от турска страна, че тези случаи ще бъдат разгледани и ще се даде по-голяма информираност за правилата. Те могат да бъдат оспорвани и по основание, и по размер, но след тяхното заплащане”, заяви Желязков.

И добави:

„България също предстои да въведе тол система, която ще бъде интегрирана с граничните и митническите бюра. Предполагаме, че началният период също ще ни изправи пред подобни трудности.”

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?