Article_top

Европарламентът одобри днес първото европейско законодателство за емисии от камиони и тирове. Целта му е да се спре увеличаването на емисиите от пътния транспорт.

Пакетът бе неофициално договорен през февруари между евродепутатите и румънското председателство на Съвета на ЕС.

Той изисква емисиите на въглероден диоксид (CO2) от тежкотоварни автомобили като камиони и тирове да бъдат намалени с 30 на сто до 2030 г, с междинна цел за намаляване от 15 процента до 2025 г.

Също така до 2025 г. производителите ще трябва да гарантират, че поне 2% от пазарния дял от продажбите на нови превозни средства идва от такива с нулеви и ниски емисии. Така ще се противодейства на постоянно нарастващите емисии от пътния транспорт, от които около една четвърт се дължат на тежкотоварните превозни средства.

До 2022 г. Еврокомисията ще трябва да предложи нови цели за периода след 2030 г. Това е в съответствие с Парижкото споразумение за климатичните промени.

„Регламентът ще помогне за намаляване замърсяването по пътищата ни и ще подобри качеството на въздуха“, коментира главният докладчик по темата – холандският евродепутат Бас Ейкхаут от парламентарната група „Зелените“.

„Бъдещето на чистите камиони трябва да бъде водено от иновацията. Следователно това законодателство трябва да насърчава индустрията да стимулира промените и напредъка в технологиите“, допълни той.

За да влезе текстът в сила, той трябва да бъде одобрен от Съвета на ЕС.

Тежкотоварните автомобили изпускат 27 на сто от емисиите на въглероден диоксид CO2 от пътния транспорт и почти 5 на сто от емисиите на парникови газове. Това са данните от 2016 г.

От 1990 г. насам емисиите на тежкотоварни автомобили са се увеличили с 25%. Причина е главно увеличението на автомобилния товарен превоз. Очаква се тенденцията да продължи, ако бъдат приети и приложени нови политики.

 
Стотици камиони чакат с дни на блокираната граница между Сърбия и Хърватия.

Европарламентът одобри днес първото европейско законодателство за емисии от камиони и тирове. Целта му е да се спре увеличаването на емисиите от пътния транспорт.

Пакетът бе неофициално договорен през февруари между евродепутатите и румънското председателство на Съвета на ЕС.

Той изисква емисиите на въглероден диоксид (CO2) от тежкотоварни автомобили като камиони и тирове да бъдат намалени с 30 на сто до 2030 г, с междинна цел за намаляване от 15 процента до 2025 г.

Също така до 2025 г. производителите ще трябва да гарантират, че поне 2% от пазарния дял от продажбите на нови превозни средства идва от такива с нулеви и ниски емисии. Така ще се противодейства на постоянно нарастващите емисии от пътния транспорт, от които около една четвърт се дължат на тежкотоварните превозни средства.

До 2022 г. Еврокомисията ще трябва да предложи нови цели за периода след 2030 г. Това е в съответствие с Парижкото споразумение за климатичните промени.

„Регламентът ще помогне за намаляване замърсяването по пътищата ни и ще подобри качеството на въздуха“, коментира главният докладчик по темата – холандският евродепутат Бас Ейкхаут от парламентарната група „Зелените“.

„Бъдещето на чистите камиони трябва да бъде водено от иновацията. Следователно това законодателство трябва да насърчава индустрията да стимулира промените и напредъка в технологиите“, допълни той.

За да влезе текстът в сила, той трябва да бъде одобрен от Съвета на ЕС.

Тежкотоварните автомобили изпускат 27 на сто от емисиите на въглероден диоксид CO2 от пътния транспорт и почти 5 на сто от емисиите на парникови газове. Това са данните от 2016 г.

От 1990 г. насам емисиите на тежкотоварни автомобили са се увеличили с 25%. Причина е главно увеличението на автомобилния товарен превоз. Очаква се тенденцията да продължи, ако бъдат приети и приложени нови политики.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията