Основни промени на дизайна и функциите на Facebook обеща основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг по време на F8 събитието в Сан Хосе, Калифорния, съобщи TechCrunch.

След поредица от скандали с изтичане на информация и злоупотреби с данни през последните 2 години, доверието в най-популярната социалната мрежа падна до рекордно ниски нива. При липса на истинска конкуренция на пазара обаче това доведе не толкова до загуба на потребители, колкото до постоянен натиск за промени.

Точно това обещава Зукърбърг. Новата версия на платформата с кодовото име FB5 ще промени почти всеки аспект на социалната мрежа.

"Бъдещето е частно" - "The future is private"

Това бе мотото на представените промени. И макар да звучи сякаш Зукърбърг открива това чак сега, той все пак призна:

"Знам, че в момента меко казано нямаме най-добрата репутация за поверителност", призна той.

И заяви, че няма да стане веднага, но това ще се промени.

Нов дизайн и нов фокус - групите

Най-видимата част от промените ще бъде чисто визуална - по-лек десктоп сайт, по-лека апликация за мобилни устройства.

И, голяма изненада - отива си класическото синьо. Не е ясно каква ще е новата цветова гама и дали ще бъде само една.

Зукърбърг обещава по-бързо зареждане, по-приятна визия и дори напълно ново лого.

Основен фокус на петата версия на Facebook ще бъдат групите - те ще имат свой нов, отделен таб, на по-централно място и много нови функции. Групите ще бъдат по-лесни за намиране, по-лесно ще е участието в тях, ще получаваме персонализиран поток от всички свои групи, отделно от основния News Feed. 

Новите функции

Както бе загатнато още в началото на годината, Facebook ще има отделна апликация за запознанства - Facebook Dating, която засега се тества в 5 държави, но скоро ще бъда достъпна в още 14.

Освен романтичните запознанства, ще има и нова функция за обикновените - Meet New Friends, или срещни нови приятели, която ще ни предлага не просто познати на познати, но и хора, с които нямаме никаква връзка през социалната мрежа, но с които може би имаме нещо общо - според изчисленията на алгоритмите на социалната мрежа.

Всички тези нови опции ще се ползват само по наше решение и ще са изключени по подразбиране.

Нов пазар, различни събития

Marketplace ще получи сериозни подобрения - в САЩ например ще могат да се пращат продукти не само в щата, а и в цялата страна. Ще има повече опции за безопасно плащане през апликацията. 

Табът за събития, или Events, също ще бъде преработен с цел по-лесна координация с приятели, по-лесно разучаване на случващото се в нашия град, по-лесно намиране на местата, които ние харесваме.

Сигурност, криптиране, Instagram, Messenger и WhatsApp

Освен промени по основната система, Зукърбърг обеща и подобрения в другите апликации и социални мрежи под негов контрол.

Чат-програмата Messenger вече ще поддържа криптиране от край до край по подразбиране. Платформата ще бъде интегрирана с другата популярна чат-програма - WhatsApp.

Съдържанието вече ще може да се споделя по-ефимерно през социалната мрежа - тоест да изчезва всякаква следа от него, след като е получено. 

Сигурното плащане в WhatsApp, тествано в момента в Индия, ще бъде пуснато и в други държави до края на годината.

Постовете в Instagram вече няма задължително да трябва да почват с видео или снимка, ще може да се споделят просто текст, стикери или рисунки, благодарение на нова опция в камерата. Освен това ще има нова функция за криене на броя лайкове на пост в Instagram, така че да се вижда само от автора на поста.