Таблетите изненадаха анализаторите през първите 3 месеца на 2019 г. с ръст спрямо годишната база, но сега отново ще отбележат спад, прогнозира Digitimes Research.

През януари-март 2019 г. има 13,8% повече продажби в сравнение със същия период на 2018 г. - но спад от 12,9% спрямо продажбите от последната четвърт на миналата година.

В голяма степен тези скокове и спадове са в резултат на сезонното пазаруване, но излизането на нов iPad миналата година е вдигнало малко продажбите.

В момента все още лидер на пазара е именно Apple, въпреки че предлага на практика 4 модела. След тях са Samsung и Huawei, като се очаква китайците да надминат корейците тази година.

Пазарът обаче продължава да се свива и анализаторите предричат все по-големи спадове в следващите години.

Дали е така в действителност?

Анализите на пазара всъщност имат и проблем с дефиницията на таблет. В момента много модели от 6 и 7 инча се водят таблети, тъй като им липсва слот за симкарта и връзка към мобилната мрежа, но на практика те са функционално просто телефони, по които не можеш да се обаждаш.

Същевременно 10-инчовите модели таблети продължават да са популярни - размерът, при който таблетът може да е добро мултимедийно и дори работно устройство, и където той надминава вече стандартния 6-инчов смартфон. Две трети от доставените таблети са от този размер.

През последните години най-много усилия се влагат в подобрения на смартфоните, което превърна много таблети в скъпи екрани. Процесорите, които влизат дори в смартфоните среден клас, са по-добри от тези в скъпите таблети (с изключение на Apple), а самите екрани също страдат изключително много - докато в телефоните имаме OLED дисплеи с изключителни качества, таблетите най-често са със старите LCD екрани, по-малък контраст и по-ниска резолюция, особено на квадратен инч (FullHD дисплей с 6 инча има много по-голяма гъстота на пикселите от FullHD дисплей на 10 инча).

Според някои наблюдатели на пазара е по-вероятно производителите да се усетят навреме и да вложат повече усилия в големите таблети, които са второ устройство за масовия потребител, и да ги направят едновременно достатъчно мощни (предвид спада на цената на чиповете) и достатъчно достъпни, за да окуражат ръст на продажбите.