Последният филм на Уди Алън – „Един дъждовен ден в Ню Йорк“ няма да бъде разпространен от „Амазон“, които прекратиха преждевременно договора си с режисьора. Така и няма индикации, че той изобщо ще бъде пуснат в САЩ. В Европа обаче филмът ще получи своята дългоочаквана световна премиера на 3 октомври, когато тръгва по кината в Италия. Ден по-късно ще може да се гледа и в Испания, наличен ще е още в Германия и Австрия, съобщава „Ню Йорк таймс“.

Компанията-разпространител Lucky Red ще пусне продукцията не само в Европа – филмът на Алън ще излезе и на пазара на Изток, в Япония, Китай, Южна Корея и Южна Америка.

Причината „Амазон“ да прекрати съвместната си работи с продуктивния американски режисьор са подновените обвинения на доведената му дъщеря Дилън Фароу в сексуален тормоз през 1992 г. Алън категорично отрича твърденията ѝ, но откакто историята се върна на дневен ред, Холивуд го отлъчи от редиците си.

През 2018-а, „Амазон“ поеха ангажимента да разпространят филма му „Един дъждовен ден в Ню Йорк“ – първата от общо четири продукции, които Алън трябваше да заснеме за гиганта на Джеф Безос.

Предвид че договорът бе прекратен по-рано, а и компанията задържа филма му, Алън съди „Амазон“ за 68 млн. долара. Репутацията му трудно ще бъде изчистена, тъй като издателските къщи също го избягват – през изминалата година той опита да издаде своя мемоарна книга, но получи няколко отказа, пише „Таймс“.

Въпреки това, в по-голямата част на Европа, където движението #MeToo не разпали такава гневна вълна, Алън открива своята аудитория. Хавиер Бардем („Вики, Кристина, Барселона“) е сред малцината, заявили, че не са съгласни с „публичния линч“ на Алън.

„Ако Уди Алън ми се обади да работя отново с него, аз ще съм там на следващата сутрин – заяви Бардем през 2018-а. – Той е гений.“

Освен публика, Европа ще даде на режисьора и ново поле за изява – през юли в Испания започват снимките на нов негов филм. Той ще работи с барселонската фирма „Медиапро“, финансирала и други негови проекти, включително „Полунощ в Париж“ и „Вики Кристина Барселона“.

От Lucky Red заявяват, че не виждат никакъв проблем с „Един дъждовен ден в Ню Йорк“. Според тях, филмът е толкова добър, че не бива да остава скрит за широката публика, а притежанието на продукция от световноизвестен режисьор е единствено повод за гордост. Отношението към Алън е напълно различно в Италия, казват от компанията, и докато обвиненията в тормоз в развлекателната индустрия са притеснителни, вината на Алън не е доказана.

„Познаваме ли личния живот на повечето творци? Не, нали така? Те може и да са най-ужасните хора в целия свят“, коментира Стефано Масенци от Lucky Red в телефонно интервю.

Площад Славейков