Article_top

Има нагласа преди 24 май да бъде отворена новата отсечка по магистрала "Струма". Това каза пред Нова тв регионалният министър Петя Аврамова.

"Ще се опитаме да отворим новата отсечка  от 6,5 км на АМ "Струма"  преди почивните дни за 24 май, тъй като предполагаме, че ще има по-интензивен трафик по пътищата на България. Строителите имат готовност", каза Аврамова.

Тя поясни, че тази отсечка ще облекчи трафика и няма да се налага влизане в Благоевград, тъй като тя завършва до пътен възел Благоевград - юг.

"Вчера направихме инспекция на строежа, разговаряхме със строителния надзор и със строителя, проследихме напредъка в изпълнението. Очаквам в близките дни преди празниците да има готовност да пуснем пътното платно в завършен вид.

От АМ "Струма" остава тежкият участък през Кресненското дефиле. До края на годината трябва  да имаме избран строител, да се проектира и да започне строителството. До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране", обясни още министърката.

Тя даде и някой разяснения за въвеждането на тол системата.

"8000 км действително, от направената инвентаризация на цялата републиканска пътна мрежа, са в лошо състояние. За да финансираме този сектор, е необходимо да направим и тази тежка и трудна, но необходима реформа и да въведем тол системата. От случващото се в последните дни е ясно, че няма да е лесно нейното въвеждане", каза Аврамова.

Тя поясни, че днес започва тестови период на системата, който ще продължи три месеца.

"От 16 август ще започне и тестване в реално време, т.е. доказване в реално време на вече фискалната част на системата с реално събиране на такси. Технически се движим по график", уточни тя.

И добави, че само 25% от цялата пътна мрежа ще бъде с такси. Аврамова посочи още, че преминаването по общинските пътища също няма да се заплаща.

Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ” Тракия” от Чирпан до Стара Загора. Ремонтът там ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон.

"Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно. Ограничението е единствено с цел безопасност. Всеки, който е пътувал по този участък, знае, че 140 км/ч е невъзможна скорост по тази отсечка. Необходими са над 60 млн. лв. за ремонтиране на този участък, защото има нужда от ремонт на пътната основа, а това е непосилна сума за определения бюджет на АПИ и затова за там ще се търсят целеви средства. Това е основен ремонт, за който трябва да изберем изпълнител и да го възложим, но предвид и наближаващия летен активен сезон и пътуването по магистралата, ремонтните дейности ще се опитаме да ги изнесем след летния сезон", обясни Аврамова.

 

Има нагласа преди 24 май да бъде отворена новата отсечка по магистрала "Струма". Това каза пред Нова тв регионалният министър Петя Аврамова.

"Ще се опитаме да отворим новата отсечка  от 6,5 км на АМ "Струма"  преди почивните дни за 24 май, тъй като предполагаме, че ще има по-интензивен трафик по пътищата на България. Строителите имат готовност", каза Аврамова.

Тя поясни, че тази отсечка ще облекчи трафика и няма да се налага влизане в Благоевград, тъй като тя завършва до пътен възел Благоевград - юг.

"Вчера направихме инспекция на строежа, разговаряхме със строителния надзор и със строителя, проследихме напредъка в изпълнението. Очаквам в близките дни преди празниците да има готовност да пуснем пътното платно в завършен вид.

От АМ "Струма" остава тежкият участък през Кресненското дефиле. До края на годината трябва  да имаме избран строител, да се проектира и да започне строителството. До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране", обясни още министърката.

Тя даде и някой разяснения за въвеждането на тол системата.

"8000 км действително, от направената инвентаризация на цялата републиканска пътна мрежа, са в лошо състояние. За да финансираме този сектор, е необходимо да направим и тази тежка и трудна, но необходима реформа и да въведем тол системата. От случващото се в последните дни е ясно, че няма да е лесно нейното въвеждане", каза Аврамова.

Тя поясни, че днес започва тестови период на системата, който ще продължи три месеца.

"От 16 август ще започне и тестване в реално време, т.е. доказване в реално време на вече фискалната част на системата с реално събиране на такси. Технически се движим по график", уточни тя.

И добави, че само 25% от цялата пътна мрежа ще бъде с такси. Аврамова посочи още, че преминаването по общинските пътища също няма да се заплаща.

Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ” Тракия” от Чирпан до Стара Загора. Ремонтът там ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон.

"Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно. Ограничението е единствено с цел безопасност. Всеки, който е пътувал по този участък, знае, че 140 км/ч е невъзможна скорост по тази отсечка. Необходими са над 60 млн. лв. за ремонтиране на този участък, защото има нужда от ремонт на пътната основа, а това е непосилна сума за определения бюджет на АПИ и затова за там ще се търсят целеви средства. Това е основен ремонт, за който трябва да изберем изпълнител и да го възложим, но предвид и наближаващия летен активен сезон и пътуването по магистралата, ремонтните дейности ще се опитаме да ги изнесем след летния сезон", обясни Аврамова.

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

Станишко го прави този

Станишко го прави този участък.

"Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ” Тракия” от Чирпан до Стара Загора. Ремонтът там ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон.

"Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно.
"

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията