Article_top

Реалното тестване на тол системата ще започне от 16 август, като в него доброволно ще участват българските превозвачи. За това време обаче от транспортните средства няма да бъдат събирани такси. Евентуално от ноември системата трябва да заработи изцяло. По отношение на тарифите и обхвата й обаче тепърва държавата и браншът ще водят разговори.

Това е резултатът от днешната среща на превозвачите с премиера Бойко Борисов. В нея участваха и регионалният министър Петя Аврамова, заместникът й, отговорен за въвеждането на тол системата, Николай Нанков и министърът на финансите Владислав Горанов.

Както е известно, транспортният бранш се възпротиви на предложените от държавата цени на тол таксите, които е предвидено със закона да влязат в сила от 16 август. Оттам предупредиха, че новите цени ще окажат влияние и на инфлационните процеси и ще доведат до поскъпване на стоките за крайния потребител. Според предложенията на регионалното министерство, за да се движат по магистрала или първокласен път, камионите до 12 тона ще трябва да плащат между 8 и 16 стотинки на километър. За по-тежките тарифата започва от 23 ст. и достига до 94 стотинки в зависимост от екокатегорията им.

Управляващите са си поставили за цел тол таксите да осигурят приходи от 1,2 милиарда лева годишно.

Неяснота имаше и по отношение на обхвата на системата - за кои пътища ще се плаща и къде ще има т.нар. нулева ставка.

Всичко това наложи днешната среща при Борисов.

"Всички сме "за" въвеждането на тол системата. Обединихме се, че българските пътища имат нужда от средства да бъдат рехабилитирани. Необходими са повече от сегашните около 370 милиона лева от винетната система. Утре продължават разговорите за тарифи. Имаме нови предложения, които ще предоставим на бранша. Ще се дискутира и обхватът - и там има разногласия", даде заявка Аврамова.

По думите й държава и бизнес се обединили от 16 август да започнат тестове в реално време. По предложение на бранша фирмите сами ще монтират бордови устройства на всичките си автомобили, за да се види реалното движение - изминатите километри и трафикът, както и колко е транзитът.

Това ще става без заплащане на тол такси.

"От 16 август трябва да събираме тол такси - ще се наложи промяна в закона. Окончателният размер на таксите ще се вземе като решение след това", посочи регионалната министърка.

По думите й до ноември трябва да са приключили всички тестове и системата да бъде въведена.

"Склонни сме да преговаряме за размера на таксите за всички видове превозни средства", даде още заявка Аврамова.

От бранша пък благодариха на премиера, че "за пореден път реагира изключително адекватно на ситуацията".

 

Реалното тестване на тол системата ще започне от 16 август, като в него доброволно ще участват българските превозвачи. За това време обаче от транспортните средства няма да бъдат събирани такси. Евентуално от ноември системата трябва да заработи изцяло. По отношение на тарифите и обхвата й обаче тепърва държавата и браншът ще водят разговори.

Това е резултатът от днешната среща на превозвачите с премиера Бойко Борисов. В нея участваха и регионалният министър Петя Аврамова, заместникът й, отговорен за въвеждането на тол системата, Николай Нанков и министърът на финансите Владислав Горанов.

Както е известно, транспортният бранш се възпротиви на предложените от държавата цени на тол таксите, които е предвидено със закона да влязат в сила от 16 август. Оттам предупредиха, че новите цени ще окажат влияние и на инфлационните процеси и ще доведат до поскъпване на стоките за крайния потребител. Според предложенията на регионалното министерство, за да се движат по магистрала или първокласен път, камионите до 12 тона ще трябва да плащат между 8 и 16 стотинки на километър. За по-тежките тарифата започва от 23 ст. и достига до 94 стотинки в зависимост от екокатегорията им.

Управляващите са си поставили за цел тол таксите да осигурят приходи от 1,2 милиарда лева годишно.

Неяснота имаше и по отношение на обхвата на системата - за кои пътища ще се плаща и къде ще има т.нар. нулева ставка.

Всичко това наложи днешната среща при Борисов.

"Всички сме "за" въвеждането на тол системата. Обединихме се, че българските пътища имат нужда от средства да бъдат рехабилитирани. Необходими са повече от сегашните около 370 милиона лева от винетната система. Утре продължават разговорите за тарифи. Имаме нови предложения, които ще предоставим на бранша. Ще се дискутира и обхватът - и там има разногласия", даде заявка Аврамова.

По думите й държава и бизнес се обединили от 16 август да започнат тестове в реално време. По предложение на бранша фирмите сами ще монтират бордови устройства на всичките си автомобили, за да се види реалното движение - изминатите километри и трафикът, както и колко е транзитът.

Това ще става без заплащане на тол такси.

"От 16 август трябва да събираме тол такси - ще се наложи промяна в закона. Окончателният размер на таксите ще се вземе като решение след това", посочи регионалната министърка.

По думите й до ноември трябва да са приключили всички тестове и системата да бъде въведена.

"Склонни сме да преговаряме за размера на таксите за всички видове превозни средства", даде още заявка Аврамова.

От бранша пък благодариха на премиера, че "за пореден път реагира изключително адекватно на ситуацията".

Коментари

Rhapsody of fire's picture
Rhapsody of fire
Rhapsody of fire

Българска работа

Българска работа

Локумен ББойко!

Ако излязат 5 тариката и ревнат че държавата им пречи.... ББойко ще я закрие! Ба си премиера!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията