Всички ремонти на виадуктите по магистрала "Тракия", които са в ремонт и заради по-интензивния трафик в началото на летния период има рискове от "тапи", ще бъдат отворени за движение до края на юни. Това съобщават от държавната компания "Автомагистрали" АД, на която са поверени ремонтните дейности. 

Една от реконструкциите - при виадукта над река Елшишка при 89-и километър (малко преди Пловдив - б.р.) - дясно платно - от вчера вече е готова и движението е пуснато. Това се случи със седмица предсрочно - по план ремонтът трябваше да приключи до края на май.  

Екипът от инженери, технически персонал и строителни работници на държавното дружество работи интензивно, за да може  ремонтните дейности  да завършат преди Деня на българската просвета и култура и славянската писменост. Така ще бъде облекчено придвижването на пътуващите в участъка през трите почивни дни по повод официалния празник, съобщиха от държавната компания.

При ремонта на мостовото съоръжение бяха сменени гредите, бяха положени нова хидроизолация, асфалт и хоризонтална маркировка. В края на ноември миналата година беше ремонтирано платното в посока София.

При виадукта на 13-ия километър от "Тракия" ремонтът, който ще позволи пускане на движението, трябва да приключи до 30 юни. Дейностите по реконструкцията ще продължат до края на годината, но това няма да пречи на трафика, става ясно още от плана на "Автомагистрали" АД. Съоръжението е дълго 253 м, а при обследването му преди старта на ремонта бяха открити множество дефекти.

Виадуктът при 13-ия км от магистрала "Тракия".

Освен с настилката, проблем имаше и с пътната плоча, за което свидетелстваха хлътвания на места. Силно повредена бе и отводнителната система. Тротоарите са също силно корозирали и следва да бъдат подновени. Задържащата способност на ограничителната система на пътното платно е ниска и не отговаря на действащите в момента норми, затова се наложи и нейната подмяна.

Връхната конструкция и долното строене на този виадукт също са сериозно пострадали от дългата експлоатация без ремонт и действието на различни атмосферни условия в годините. 

Виадуктът при 15-ия километър на "Тракия" също е в ремонт, но и при него се очаква пускане на движението към 30 юни - тоест в навечерието на най-отпускарските месеци - юли и август. Съоръжението е дълго 322,5 м. И на това място от магистралата, водеща от столицата към морето и обратно, бяха установени множество повреди, преди да се пристъпи към ремонта от "Автомагистрали" АД.

И ремонтът на виадукта на 15-ия км от магистралата към морето ще е готов до края на юни.

Отново проблемите са със състоянието на асфалта, „хлътвания“, които говорят за повреди в пътната плоча, повредена отводнителна система, а по стълбовете се наблюдава разрушаване на бетонното покритие, има и корозия. До края на 2019 г. ще е завършен цялостният ремонт на дясното платно, съобщават още от държавната компания.

Четвъртият виадукт, при който до края на юни трябва да се минава безпрепятствено, е при 20-ия километър от магистралата. Той е в експлоатация от далечната 1978 г. и цялата конструкция е претърпяла висока степен на амортизация на всички елементи на връхната конструкция и долното строене. В плановете за ремонтната дейност влиза подмяна или реконструкция на почти всички части от съоръжението, но и в тоци случай планът предвижда ремонтът да продължи и след като движението бъде пуснато - без да се пречи на трафика.

Виадуктът на 20-ия км от "Тракия" е в експлоатация от 1978 г. и в момента едното платно е затворено за движение, но то ще бъде пуснато преди старта на най-активната част от летния сезон.

За улеснение на трафика в участъците в ремонт в края на работната седмица в петък и събота има две ленти за Бургас и една за София, а в края на уикенда лентите съответно са две за София и една за Бургас.

Освен безопасни, след ремонтите виадуктите по магистралата към морето ще бъдат и с по-висока сеизмична устойчивост - с което ще започнат да отговарят и на всички европейски норми за устойчивост при земетресение, припомнят от "Автомагистрали" АД.