Article_top

Първият прототип на влак на магнитна възглавница (тип маглев), разработен от Китай и развиващ скорост до 600 километра в час, излезе днес от производствената линия на завода в град Циндао в източната провинция Шандун, съобщи Синхуа.

"В момента прототипът е достигнал до статична левитация и е в добро състояние", коментира Дин Сансан, ръководител на научно-изследователската група и заместник-главент инженер на компанията за строителство на локомотиви и вагони Циндао Сифан (подразделение на железопътната корпорация Си Ер Ер Си - CRRC). 

По думите му прототипът ще позволи да се тестват ключови технологии и основни компоненти на високоскоростната система маглев, за да се постави основата за създаването вече на инженерния прототип на влака.
Работата по разработката на инженерен прототип с 5 вагона върви по установения ред, каза Дин Сансан. Предполага се, че той ще излезе от производствената линия през 2020 година, а през 2021 година трябва да са завършени всички необходими тестове и комплексни проверки.
Първата в света действаща жп линия на магнитна възглавница бе изградена в Шанхай през 2004 година, за да свърже международното летище "Пудун" с метростанцията "Лунян Лу". Влакът взема разстояние от 30 километра за 7 минути. Този маглев е най-бързият от функциониращите в света пътнически влакове на магнитна възглавница и развива скорост от 431 километра в час.
В момента около 10 страни в света разработват влак на магнитна възглавница. Рекордна скорост за пътнически влак бе развита в Япония - там маглев достигна през 2015 година на тестови участък скорост от 603 километра в час, пише БТА.

 
Снимка БГНЕС

Първият прототип на влак на магнитна възглавница (тип маглев), разработен от Китай и развиващ скорост до 600 километра в час, излезе днес от производствената линия на завода в град Циндао в източната провинция Шандун, съобщи Синхуа.

"В момента прототипът е достигнал до статична левитация и е в добро състояние", коментира Дин Сансан, ръководител на научно-изследователската група и заместник-главент инженер на компанията за строителство на локомотиви и вагони Циндао Сифан (подразделение на железопътната корпорация Си Ер Ер Си - CRRC). 

По думите му прототипът ще позволи да се тестват ключови технологии и основни компоненти на високоскоростната система маглев, за да се постави основата за създаването вече на инженерния прототип на влака.
Работата по разработката на инженерен прототип с 5 вагона върви по установения ред, каза Дин Сансан. Предполага се, че той ще излезе от производствената линия през 2020 година, а през 2021 година трябва да са завършени всички необходими тестове и комплексни проверки.
Първата в света действаща жп линия на магнитна възглавница бе изградена в Шанхай през 2004 година, за да свърже международното летище "Пудун" с метростанцията "Лунян Лу". Влакът взема разстояние от 30 километра за 7 минути. Този маглев е най-бързият от функциониращите в света пътнически влакове на магнитна възглавница и развива скорост от 431 километра в час.
В момента около 10 страни в света разработват влак на магнитна възглавница. Рекордна скорост за пътнически влак бе развита в Япония - там маглев достигна през 2015 година на тестови участък скорост от 603 километра в час, пише БТА.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво ще товари и разтоварва новото пристанище на Ахмед Доган?