"Фиат-Крайслер" (Fiat Chrysler) и "Рено" (Renault) се очаква да потвърдят днес, че преговарят за възможно сътрудничество, докато управителният съвет на френския автомобилопроизводител е бил свикан рано тази сутрин да обсъди положението, предаде Ройтерс.

Съобщението идва след новината от уикенда, че тези водещи световни автомобилни компании са в преговори за всеобхватно глобално партньорство, което може да адресира някои от главните слабости и на двете.

Натискът за консолидация на производителите на автомобили се увеличи с предизвикателствата отправени от електрификацията на пътния транспорт, по-строгите регулации за емисиите и скъпите нови технологии за свързани и автономни превозни средства, които са в процес на развитие.

По-рано тази година председателят на "Фиат-Крайслер" Джон Елкан - член на италианската династия Аниели, която контролира компанията - подчерта ангажимента на семейството към автомобилната промишленост. Но той добави, че то е готово на "смели и креативни решения", за да осигури солидно и привлекателно бъдеще на компанията.

Фиат-Крайслер има високо печеливш бизнес с камионетките RAM и марката Jeep, но губи пари в Европа, където трудно се приспособява към ограниченията на емисиите.

Рено, обратно, е пионер в електромобилите с относително горивно ефективни технологии на двигателите и силно присъствие на нововъзникващите пазари, но без бизнес в САЩ.

Всяко партньорство би срещнало политическа и синдикална съпротива, особено в Италия. Повечето от европейските заводи на "Фиат-Крайслер" работят под 50% от капацитета си.

Партньорство между "Фиат-Крайслер" и "Рено" няма да попречи на консолидация на съюза на "Рено" с японския автомобилопроизводител Нисан, пише Ройтерс, цитирайки неназован източник.

Партньорството на "Рено" и "Нисан", което се основава на размяна на акции, беше поставено на изпитание от скандал около бившия президент на групата Карлос Гон, който беше свален след ареста му миналата година по обвинения във финансови престъпления.

"Фиат-Крайслер" и "Рено" заедно биха имали пазарна капитализация от близо 33 милиарда евро и общи глобални продажби от 8,7 милиона превозни средства.

Партньорство, включващо и "Нисан", би издигнало цялата група до автопроизводител номер 1 в света с годишни продажби от 13,8 милиона коли. То също би поддържало и плацдарм в Китай, където "Фиат-Крайслер" и "Рено" са маргинални играчи.