Шведската компания за мебели ИКЕА (IKEA) пуска ново мобилно приложение, което позволява на клиентите да пазаруват от разстояние. Освен това чрез него те ще могат да видят как продуктите на компанията ще изглеждат в домовете им, предадоха световните агенции. Най-голямата верига за търговия с мебели в света променя бизнес модела си, като улеснява пазаруването онлайн, разказва БТА.

Приложението ще бъде пуснато най-напред във Франция и Холандия, а след това ще стане достъпно и за клиентите на останалите водещи пазари за ИКЕА. Сред тях са Германия, САЩ и Китай. В изброените държави се очаква новата услуга за заработи до края на годината. Не е ясно кога и дали приложението ще стане достъпно и на други места, където веригата има магазини. 

Мобилната апликация ще позволява на потребителите да обзавеждат виртуално жилището си с мебели на ИКЕА и да видят как точно ще изглежда то. Това ще става като се въведат размерите на стаята и се избира между различни стилове. След това клиентите ще могат да поръчат мебелите чрез приложението.

Целта е вече да не е толкова необходимо потребителите да посещават магазините на компанията, които обикновено са разположени в покрайнините на градовете.

"Това е напълно ново изживяване", казва Барбара Мартин Копола, главен изпълнителен директор, отговарящ за дигитализацията на ИКЕА.

През 2017 г. мебелната компания пусна приложение с добавена реалност. То позволяваше на клиентите да видят над 2000 продукта и да ги впишат в обзавеждането на жилищата си, но не даваше възможност стоките да бъдат купени. 

Основното приложение на ИКЕА представя целия асортимент на компанията, но продуктите са представени поотделно и клиентът може само да ги добавя в списъка си за пазаруване, който да използва при посещение в магазин. Пазаруване от разстояние може да се прави само чрез сайта, припомня БТА.

Новото приложение ще е допълнение към решението на компанията да пробва с откриване на по-малки магазини в централните градски части. В тези магазини ще се предлага по-малък асортимент. Такъв магазин бе открит в Париж по-рано този месец.

С помощта на приложението клиентите ще могат, след като насочат телефона си към стол например, да видят какви други цветове предлага компанията, да видят стола в дадена стая или до подобни продукти, пише още БТА.