Медийната реклама на "Воля" е излязла 9 лв. на спечелен от партията глас, а на независимата кандидатка за евродепутат Десислава Иванчева - 8 ст. Това показват данните за парите, които участниците в евроизборите са отделили за отразяване в медиите.
Партията на Веселин Марешки е на второ място по похарчени средства, но с най-висока неефективност - защото няма спечелено евродепутатско място.
На другия полюс е Десислава Иванчева, чийто резултат от изборите е доста интересен - с над 29 хил. гласа за нея се оказва, че са гласували повече българи, отколкото за управляващи партии като "Атака" например. А парите, дадени от партията на Волен Сидеров, за медийно отразяване са над 4 лв. на глас.
Независимият кандидат Минчо Христов също е доста ефективен - при дадени 2900 лв. за медии той получава възвращаемост от над 22 хил. гласа, или 13 ст. за глас.
Кампанията на ГЕРБ също е евтина като съотношение - 86 ст. на глас, но тук не се взема предвид доста наситеното медийно присъствие (от зори до мрак) на премиера Бойко Борисов. Според официалното решение на ЦИК обаче това не е предизборна кампания.
БСП е дала около 1,50 лв. за глас.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни