Инвестиции от 89 млн. евро за реконструкция и обновяване на новото пристанище на ТЕЦ "Варна", чийто собственик е почетният председател на ДПС Ахмед Доган. Това предвиждат грандиозните планове на изпълнителния директор на компанията и бивш транспортен министър Данаил Папазов. Той очаква до края на тази година новото пристанище да обработи до 250 000 тона товари и 500 000 тона до края на следващата година.

Новината съобщава вестникът на депутата от Движението Делян Пеевски – "Монитор". На 12 юни Доган е регистрирал като дъщерна компания на ТЕЦ "Варна" дружеството "Пристанище ТЕЦ Езерово".

От думите на Данаил Папазов става известно, че се водят преговори за привличане на чужд инвеститор от Лондон. Той щял да се включи с до 50% от дяловете в новосъздадено дъщерно дружество на ТЕЦ "Варна" – “Пристанище ТЕЦ Езерово“, което да оперира порта. Макар и Папазов да не назова името на чуждата компания, посочи, че преговорите с чуждия инвеститор се водят от над половин година.

Данаил Папазов посочи още, че от края на 2017 г., когато са придобити активите от ЧЕЗ за 48,5 млн. евро, новите собственици са инвестирали до момента 30 млн.  лв. те са от банкови заеми от Първа инвестиционна банка и D-банк. С тях са извършени технологични преобразувания в ТЕЦ „Варна“ – три от шестте блока в електроцентралата да работят с природен газ, вместо на въглища. 

Според бизнесплановете компанията ще се фокусира в обработката на зърнените товари, тежки корабни горива, битум, асфалт и олио. До края на 2019 г. прогнозата е да бъдат обработени 200-250 хил. тона на пристанището в Езерово. Догодина количествата да се удвоят, а през 2021 г. с пускането в експлоатация на планираните да се изградят зърнен и контейнерен терминал дружеството очаква многократен ръст. Данаил Папазов е амбициран да се обработват по 200 хил. контейнера, колкото в момента обработват всички български пристанища.

Освен това свъзстановяване на железопътните линии на пристанището дружеството има намерение да направи и връзка с речните пристанище. Папазов посочи Русе, където може да се осигури и достъп до Дунав. Това щяло да облекчи разходите за превоз след увеличение на тол таксите за ползване на пътищата. "Надяваме се на транзитни товари за нашия регион, които в момента минават през Румъния“, уточни Папазов.