Article_top

Няколко изтъкнати групи, музиканти и наследници на артисти съдят най-голямата звукозаписна компания в света, „Юнивърсъл мюзик груп” (UMG). Завели са дело в петък, 21 юни, след разследване, публикувано в „Ню Йорк таймс” по-рано този месец, за стотици хиляди мастър записи(оригиналните записи от които се изготвят новите тиражи на дискове, плочи и други носители), защитени копия на неиздадена музика и други материали, изгорели в големия пожар в хранилищата на UMG през 2008 г.

Искът, който търси обезщетение, надвишаващо 100 милиона долара, бе заведен от тръстовете, грижещи се за творческите наследства на Том Пети и Тупак Шакур, групите „Хоул" и „Саундгардън” и певеца Стив Ърл. Идеята е да се търси статут на групови юридически действия, така че всеки друг музикант, свързан с UMG и оказал се „в подобна ситуация”, да може да се включи, съобщава NPR.org.

Според статията в НЙТ в пламъците са унищожени ленти, записвани в продължение на много десетилетия, на десетки топ музиканти – от Луис Армстронг до „The Roots“.

Жалбоподателите твърдят, че компанията UMG е нарушила договора си с артистите, като не е успяла да съхрани правилно материалите – вместо това мастър лентите и други материали са били оставени „в неадекватно, неотговарящо на стандартите складово помещение, разположено в задния двор на „Юнивърсъл студиос” (Холивуд), без сериозна противопожарна защита”. Нещо повече, те твърдят, че след пожара „UMG прикрива загубата с фалшиви публични изявления, че са изгубени само малък брой касети и други материали от непопулярни артисти от 40-те и 50-те години”.

В жалбата се твърди още, че UMG са укрили тежките щети от своите артисти и публиката, междувременно обаче след успешни съдебни спорове компанията е получила застраховки на стойност 150 милиона долара – и музикантите смятат, че имат право да получат част от тези пари.

Твърди се, че сред стотиците артисти със записи, изгорели в пожара, са още Били Холидей, Арета Франклин, Рей Чарлс, сър Елтън Джон, Джанет Джаксън, „Нирвана”, Еминем, „Гънс ен Роузис”…

От „Юнивърсъл мюзик груп” са отклонили молбата на NPR за коментар. Но в предишно изявление от 11 юни заявяват, че разследването в „Ню Йорк Таймс” съдържа „много неточности, подвеждащи изявления, противоречия и фундаментални недоразумения“. Арно де Пюфонтен, президент на компанията-майка на UMG, Vivendi, казва пред „Варайъти” в четвъртък, че разследването на „Ню Йорк Tаймс“ е „само шум”.

Кортни Лав – бившата вокалистка на „Хоул” (и вдовица на Кърт Кобейн, чиято група „Нирвана” също е записвала за UMG) – написа в Туитър по повод статията в НЙТ:

Прочетох опустошителното, страшно експозе на Джоуди Розен за катастрофалния пожар в UMG. Нашата история беше унищожена – каква ужасна, тъжна история е това”.

"Площад Славейков"

 

Няколко изтъкнати групи, музиканти и наследници на артисти съдят най-голямата звукозаписна компания в света, „Юнивърсъл мюзик груп” (UMG). Завели са дело в петък, 21 юни, след разследване, публикувано в „Ню Йорк таймс” по-рано този месец, за стотици хиляди мастър записи(оригиналните записи от които се изготвят новите тиражи на дискове, плочи и други носители), защитени копия на неиздадена музика и други материали, изгорели в големия пожар в хранилищата на UMG през 2008 г.

Искът, който търси обезщетение, надвишаващо 100 милиона долара, бе заведен от тръстовете, грижещи се за творческите наследства на Том Пети и Тупак Шакур, групите „Хоул" и „Саундгардън” и певеца Стив Ърл. Идеята е да се търси статут на групови юридически действия, така че всеки друг музикант, свързан с UMG и оказал се „в подобна ситуация”, да може да се включи, съобщава NPR.org.

Според статията в НЙТ в пламъците са унищожени ленти, записвани в продължение на много десетилетия, на десетки топ музиканти – от Луис Армстронг до „The Roots“.

Жалбоподателите твърдят, че компанията UMG е нарушила договора си с артистите, като не е успяла да съхрани правилно материалите – вместо това мастър лентите и други материали са били оставени „в неадекватно, неотговарящо на стандартите складово помещение, разположено в задния двор на „Юнивърсъл студиос” (Холивуд), без сериозна противопожарна защита”. Нещо повече, те твърдят, че след пожара „UMG прикрива загубата с фалшиви публични изявления, че са изгубени само малък брой касети и други материали от непопулярни артисти от 40-те и 50-те години”.

В жалбата се твърди още, че UMG са укрили тежките щети от своите артисти и публиката, междувременно обаче след успешни съдебни спорове компанията е получила застраховки на стойност 150 милиона долара – и музикантите смятат, че имат право да получат част от тези пари.

Твърди се, че сред стотиците артисти със записи, изгорели в пожара, са още Били Холидей, Арета Франклин, Рей Чарлс, сър Елтън Джон, Джанет Джаксън, „Нирвана”, Еминем, „Гънс ен Роузис”…

От „Юнивърсъл мюзик груп” са отклонили молбата на NPR за коментар. Но в предишно изявление от 11 юни заявяват, че разследването в „Ню Йорк Таймс” съдържа „много неточности, подвеждащи изявления, противоречия и фундаментални недоразумения“. Арно де Пюфонтен, президент на компанията-майка на UMG, Vivendi, казва пред „Варайъти” в четвъртък, че разследването на „Ню Йорк Tаймс“ е „само шум”.

Кортни Лав – бившата вокалистка на „Хоул” (и вдовица на Кърт Кобейн, чиято група „Нирвана” също е записвала за UMG) – написа в Туитър по повод статията в НЙТ:

Прочетох опустошителното, страшно експозе на Джоуди Розен за катастрофалния пожар в UMG. Нашата история беше унищожена – каква ужасна, тъжна история е това”.

"Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията