В теорията на комуникациите има основен постулат. Кампаниите се изграждат отвътре навън. От съдържанието към опаковката. Ако няма съдържание, каквато и опаковка да се сложи, кампанията ще бъде повърхностна и няма да има ефект.

Ако трябваше да правя кампания за насърчаване на раждаемостта, щях да тръгна от основното:

Трябва да има добри условия, а хората сами ще си решат кога какво по колко пъти да правят. И щях да мина в детайли по „да има добри условия“. Като например:

1. Добре е да има нормални тротоари, за да може човек да се движи с количка бързо и лесно.

2. Добре е да има много паркинги, за да не са принудени колите да спират по тротоарите.

3. Добре е градският транспорт да е направен удобен за колички.

4. Добре е всички сгради, частни или обществени, да са достъпни с колички.

5. Добре е да има навреме лекарства, за да не умират деца.

6. Добре е да има нормални процедури в здравната система, за да се лекуват децата бързо и ефикасно.

7. Добре е да има специален Фонд за лечение на деца.

8. Добре е да има реформа в системата на Бърза помощ.

9. Добре е болниците да са чисти и приветливи, а не да приличат на затвори от Третия свят.

10. Добре е да има сигурност в болниците, а не всеки пиян кретен да тормози безнаказано всички.

11. Добре е хората да имат нормални доходи, за да имат нормален живот, а и да знаят за какво отиват данъците им в размер на около 30%.

12. Добре е да няма драми със записване в детски градини.

13. Добре е да няма драми със записвания в училища.

14. Добре е децата да се чувстват сигурни в училищата и да могат да се учат спокойно.

15. Добре е да има условия всички деца да се чувстват прекрасно и приети. Включително децата със специални потребности.

16. Добре е да имаме поне един университет на достатъчно добро ниво.

17. Добре е органите на властта да се научат как да реагират адекватно на сигнали за домашно насилие.

18. Добре е да има достатъчно центрове за приютяване на жертви на домашно насилие.

19. Добре е да има добър механизъм за събиране на издръжка от родител, който се отказва от детето.

20. Добре е бабите и дядовците да се чувстват защитени в къщите си.

21. Добре е да не се налага родителите да търсят прехрана в чужбина и да оставят децата за отглеждане на баба и дядо.

Мога да продължавам още много. Това е само една малка извадка от темите, които стоят пред всяко едно семейство. А много родители със сигурност могат да добавят още хиляди…

Това щях да направя като ядро на кампанията. Това е основната тема. Чак след това биха дошли фриволни шегички за тигани, чашки, яйца на очи и други подобни...

Защото иначе е подмяна на темата. И проста манипулация с лъжа за прости решения.

Но това ще съм аз. Малко олд-скул. Търсещ смисъл и съдържание. Търсещ ядро, на което да се стъпи. Търсещ устойчиво решение, което да промени нагласи за дълго време.

Явно не ги разбирам модерните тенденции. Но се радвам за това…

Усмихнат ден! :)

Коментарът е публикуван във фейсбук. Заглавието и подзаглавието са на Клуб Z.