Хаштагът явно е новото универсално лекарство за всякакви проблеми. Пускаш хаштаг из социалните мрежи и нещата се подреждат. Следвайки тази логика, в битката срещу лошия туристически сезон по българското Черноморие и отлива на туристи се появи #роднотоморенеедемоде.

Този пенкилер (хаштагът) трябва да неутрализира черногледството на българския турист, нихилизма му и последователните му залитания - с нищо неоправдани, освен с желанието да вреди на родната икономика, към съседни дестиниции. Идеята на кампанията - пускаш красива снимка от някое от привлекателните места по родното море и декларираш, че то не е демоде.

И веднага ята туристи започват да прииждат и оправят туристическия сезон. Защо някой трябва да убеждава някога, че морето не е демоде, не е ясно. Никой нищо не казва за природата, климата или морето, само за продължаващите опити природни дадености да бъдат бетонирани, унищожени като това нерядко се комбинира с лошо обслужване, съмнително качество на храната и оздачаващи цени.

Появата на тази активност по ирония съвпадна с разгарянето на скандала с българския хотелиер, заснет как рита (как се опитва да ритне) израелски туристки в курорта "Слънчев бряг".

Инфлуенсър до инфлуенсъра обаче сега се снима наред, за да спасява сезона по родното море, "което не е демоде".

Музиканти, актьори, тв лица, депутати, общински съветници, дори един брой митрополит - Антоний от Светия синод на БПЦ - се оказаха част от кампания в социалните мрежи за връщане на туристите по морските ни курорти. Даже ГЕРБ-София се включи.

Сред участващите в кампанията са режисьорът Ники Илиев, музикантът Орлин Павлов, актьорът и бивш шеф на "Алма Матер тв" Башар Рахал, фолк певиците Алисия, Анелия, Преслава, общинската съветничка от ГЕРБ в СОС Йоанна Драгнева, журналистиката Кристина Патрашкова и др.

На тази снимка от фейсбук митрополит Антоний, който е в компанията на кмета на Царево Георги Лапчев, известен борец срещу палатките и за бетониране на всяко останоло кътче природа, проповядва за красотите на родното Черноморие.

 

Ето я може би формулата на успеха - хоро на морето. Така се гарантира двоен патриотизъм. При това без опасностите от глоби, каквито дебнат, ако тропаш хора в някое от Седемте рилски езера:

И на всички тия усилия на родните инфлуинсъри да влияят положително на българина, из социалните мрежи инициативата не се радва на особена популярност. 

Проблемът на българското Черноморие не са красивите гледки и места, реагират потребителите. На морето нищо му няма, куцото е в политиката в туризма. 

"Това е проблемът Ви, г-жо Ангелкова. И 500 милиона да дадете на консултантските компании да ви обяснят защо туризъм не става по нашите ширини, те няма да Ви кажат това, което ще ви каже чуждестранният турист.

А то е просто: след почивка тук туристът се чувства ограбен. Дори самата почивка да му е била евтина, като дойде тук, всеки навсякъде го скубе. Скубе го с 10% комисионна на банкомата, скубе го с тройни цени в общия магазин в курорта, скубе го с храна и алкохол с по 1000% надценка.

Чат-пат, освен скубане, има и ритане, че и бой.

Затова чужденците рядко повтарят България, ако няма тук нещо, които да им е мило. А повечето нямат.

А тези неща се разчуват. И се говорят. Но се говорят ТАМ, тук всичко е ток и жици.

Затова: недейте наема консултанти. Нямате шанс. Каквото и да Ви кажат, този народ не може да прави туризъм. Не знам и дали някой ден ще се научи. Недейте дава 500К на (ваши) хора. По-добре ги откраднете по друг начин. Може например да ги хвърлите през терасата на румънски измамници.

#няманадежда", е част от коментар на потребител във фейсбук групата "Бармани & Сервитьори/ки & Готвачи!"

 
Ето и няколко иронични гледни точки към новия моден хаштаг.