Печалбата на американската корпорация Алфабет (Alphabet), която притежава Гугъл (Google), е била 38,9 милиарда долара през второто тримесечие на 2019 година спрямо 32,6 милиарда долара през предходната година, което е увеличение с 19 процента. Това се посочва в корпоративния отчет на компанията, цитиран от БТА.

За сравнение, годишният брутен вътрешен продукт на България за цялата 2018 година е бил 55,2 милиарда евро или 61,45 милиарда щатски долара, т.е. малко под продажбите на другия американски дигитален гигант Амазон (Amazon) за второто тримесечие на тази година.

Според данни на Ройтерс резултатите са надминали очакванията на анализаторите, които прогнозираха печалба от 38,1 милиарда долара за второто тримесечие. 

В отчета се посочва, че чистата печалба на Алфабет за второто тримесечие е достигнала 9,9 милиарда долара или 14,2 долара на акция. През същия период на миналата година тя е била 3,2 милиарда долара или по 4,5 долара на акция.

Стойността на акциите на Алфабет нарасна на американската фондова борса Насдак с 8 процента до 1225 долара за акция след публикуването на резултатите.

Гугъл е американска публична корпорация, която инвестира в интернет търсене и рекламни технологии. Тя се занимава и с разработка на онлайн услуги и високотехнологични продукти. Компанията, основана от Лари Пейдж и Сергей Брин, е била регистрирана като частна фирма през септември 1998 година, а сега е част от холдинга Алфабет, чиято централа е в Маунтин Вю, щата Калифорния.

Американският гигант в онлайн търговията Амазон (Amazon) обяви увеличение на печалбата си през второто тримесечие, но тя е под пазарните очаквания, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Чистата печалба на Амазон за тримесечието, което приключи на 30 юни, е била 2,6 милиарда долара или увеличение с 4 процента спрямо същия период на предходната година.

Очакванията обаче бяха високи след поредица от тримесечия с рекордни постъпления. Печалбата на компанията изглежда не е успяла до постигне желаното равнище и акциите се понижиха значително след затварянето на пазара.

Продажбите на Амазон са нараснали с 20 процента до 63,4 милиарда долара.

Бизнесът с уеб услуги на компанията, който предоставя изчисления и съхранение на данни за корпорациите, продължава да е доходоносен , въпреки че не нараства толкова бързо, колкото преди, допълни ДПА.

Платформата за уеб услуги на Амазон продава облачни услуги на компаниите и е увеличила нетната си печалба до 8,4 милиарда долара