Фейсбук съобщи днес, че затяга провилата си за политически реклами в САЩ, изисквайки още разкриване на информация за своята платформа за споделяне на снимки и сайтове Инстаграм преди президентските избори през ноември 2020 г., предаде Ройтерс.

Гигантът в областта на социалните медии въвежда етикет за “потвърдена организация” за осъществяващи политическа реклама, които трябва да покажат издадени от правителството уверения, за да демонстрират легитимността си.

Всички рекламиращи, които постват политически обяви или социални теми, ще трябва също да публикуват и своята информация за контакти, дори ако не кандидатстват за официален етикет.

Рекламиращите трябва да онговорят на тези изисквания до средата на октомври. В противен случай мрежата може да свали съобщенията им.

Бидейки под наблюдение от регулаторите, откакто Русия използва социалните медийни платформи да се намери в президентските избори в САЩ през 2016 г., Фейсбук развива инструменти за прозрачност страна по страна от миналата година, отбелязва Ройтерс.

От май 2018 г. Фейсбук поиска от публикуващите политическа реклама в САЩ да поставят декларация "платено от" на обявите си. Компанията каза, че някои са използвали подвеждащи  декларации или са се опитали да се регирстрират като организации-фантоми.