Правителството днес планира как ще харчи приходи от тол таксите, които тепърва ще събира, стана ясно от две решение на Министерския съвет. Разчетените разходи от събирането на таксите в бъдеще време възлизат на отоло половин милиард лева. 

В следващите 3 години регионалното министерство "ще осигури до 447,1 млн. лева за укрепване на обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от свлачищни и срутищни процеси", става ясно от първото решение. Първите до 31 млн. лв. ще са от бюджета на ведомството за тази година. Разходите от бъдещи приходи от тол-таксите са планирани за 2020 и 2021 г. и ще са за сума от над 400 хил. лв. Сумата ще отиде за геодезически измервания, инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания, изготвяне на технически проекти и изпълнение на трайни укрепителни и обезопасителни дейности по 74 участъка от републиканската пътна мрежа, гласи решението на кабинета. Мотивът - "гравитационните склонови явления и процеси са едни от най-опасните стихийни бедствия, свързани не само с нанасянето на огромни щети, но са и потенциална опасност, застрашаваща живота и здравето на хората" Затова и са обявени за приоритет от МРРБ, твърдят оттам. 

Пари и за Околовръстното край "Младост" в София

Властта планира и изграждане на около 6 км от Софийския околовръстен път - връзката с магистрала "Тракия" до пътен възел "Младост". Според изчисленията инвестицията за 4 г. ще е 144,6 млн. лв., "които ще бъдат осигурени от държавния бюджет и от приходите от тол-таксуване". На първо време пак от бюджета на МРРБ за 2019 г. ще бъдат пренасочени 14 млн. лв. за целта, става ясно от правителственото решение.

Парите ще се усвояват на база фактически извършени разходи.

В резултат на инвестицията отсечката между пътен възел "Младост" и изхода за "Тракия" ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях, обясняват от регионалното ведомство. Според плановете изграждането на пътни възли при улиците "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "ул. 406" в "Младост" ще реши проблемите със задръстванията по тях в пиковите часове.

Ще има и три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. 

Срокът за изграждането на шесткилометровата отсечка е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране, а 730 дни - за строителство. Кметицата и кандидат за нов мандат Йорданка Фандъкова дори коментира правителственото решение, малко след като бе обявено. 

По думите ѝ столицата "успя да защити проекта за разширение на Южната дъга – от кв. “Младост” до автомагистрала „Тракия“, строителството ще започне до 2 октомври, а до две години вече няма да има задръствания в този участък.

"Работихме няколко години заедно с АПИ по подготовката на проекта и в момента продължаваме работа по 8-те километра от Околовръстния път – от бул. „България“ до автомагистрала „Люлин“.  Завършването на Софийския околовръстен път е стратегически приоритет за София, по който работата задължително трябва да продължи", каза още Фандъкова.