Откакто столичните електрически тротинетки се превърнаха в масово използвано презовзно средство, с тях започнаха да се случват странни неща. С водачите им също - след като КАТ откри законов начин да ги глобява.

Много столичани притежават собствени тротинетки, но много разчитат и на онези 154 броя, предоставени преди седмица за споделено ползване от Столична община и компанията Lime. На втория ден от пускането им в експлоатация, оказа се, вече са обект на кражби, като от Lime потвърдиха, че са имали случаи, при които возилата са връщани след намеса на полицията (имат вградени GPS).

С това обаче неволите на тротинетките не приключват. И вече има документирани с фейсбук снимки случаи, при които злощастните возила са се озовали на злощастни места, като контейнер за боклук и обществена тоалетна, например. Висят, провесени на спирки, или са "паркирани" насред пътното платно, а защо не и в асансьора на МОЛ-а.

 

Но...

Но проблемът с тротинетките не е само в това, че явно има недоволни от масовото им използване и това се отразява в гореописаното отношение към тях. А във факта, че все още няма регламент за употребата им. И в този смисъл законът влиза в колизия с меморандума, подписан от "Московска" 33 и Lime. За такъв случай разказа бТВ.

На 4 септември Пол Найденов се движи с електрическата си тротинетка на платното по столичния бул. "Драган Цанков", когато бива спрян от служители на КАТ. Пол отнася глоба. А поводът: законът, който казва, че по обществените пътища се движат само регистрирани превозни средства. Пол опитал да регистрира превозното си средство, но му било отказано. Защото липсва ред, по който това може да се случи.

Така столичните тротинетки изпаднаха в Параграф 22 - според меморандума те могат да се движат и имат заложено ограничение в скоростта. Това обаче важи за тези, предоставени за споделено ползване. В същото време и обществените возила, и частните в цялата страна, според КАТ подлежат на глоба. А законодателните поправки, които ще разрешат казуса, все още са на етап изготвяне.