Article_top

След борбата за подобряване качеството на въздуха, Париж откри втори фронт в усилията си да подобри живота на своите обитатели, предприемайки мерки срещу вредния шум от двуколесните превозни средства, съобщава в. "Паризиен" в електронното си издание, цитирано от БТА.
Общинската полиция вчера извърши проверки на мотоциклети и скутери, тъй като официално съществува праг за децибелите, който зависи от модела и броя на цилиндрите на превозното средство. Така например на глоба от 90 евро подлежи моторист, в чийто талон е вписан максимален праг от 85 децибела, но при 6000 оборота двигателят достига 105 децибела. Още 90 евро е глобата за неоригинален ауспух.
Някои се оправдават, че когато водачите на автомобили не ги виждат, те форсират, за да бъдат чути. Това обаче е проблем в Париж. Шумът се отразява на здравето - на слуха, на съня, на когнитивното развитие на децата, на сърдечно-съдовата система. Прагът на Световната здравна организация (СЗО) е 65 децибела, но както и при качеството на въздуха, тези норми се превишават.
Парижкото кметство се кандидатира да експериментира първите противошумни радари, които ще бъдат разрешени в бъдещия закон за транспорта.
За да се борят с шума, градските власти вече модернизираха голяма част от настилката на околовръстния път на Париж, благодарение на което силата на шума от трафика намалява с 2 децибела.

 

След борбата за подобряване качеството на въздуха, Париж откри втори фронт в усилията си да подобри живота на своите обитатели, предприемайки мерки срещу вредния шум от двуколесните превозни средства, съобщава в. "Паризиен" в електронното си издание, цитирано от БТА.
Общинската полиция вчера извърши проверки на мотоциклети и скутери, тъй като официално съществува праг за децибелите, който зависи от модела и броя на цилиндрите на превозното средство. Така например на глоба от 90 евро подлежи моторист, в чийто талон е вписан максимален праг от 85 децибела, но при 6000 оборота двигателят достига 105 децибела. Още 90 евро е глобата за неоригинален ауспух.
Някои се оправдават, че когато водачите на автомобили не ги виждат, те форсират, за да бъдат чути. Това обаче е проблем в Париж. Шумът се отразява на здравето - на слуха, на съня, на когнитивното развитие на децата, на сърдечно-съдовата система. Прагът на Световната здравна организация (СЗО) е 65 децибела, но както и при качеството на въздуха, тези норми се превишават.
Парижкото кметство се кандидатира да експериментира първите противошумни радари, които ще бъдат разрешени в бъдещия закон за транспорта.
За да се борят с шума, градските власти вече модернизираха голяма част от настилката на околовръстния път на Париж, благодарение на което силата на шума от трафика намалява с 2 децибела.

Коментари

Iliya Popov's picture
Iliya Popov
iliya

Ако това се случи у нас

Ако това се случи у нас трябва половината келеши с изтърбушени ауспуси да стоят на хладно!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?