Близо 90 големи предприятия в сектори от хранителния до телекомуникациите са ангажирани да намалят отделяните парникови емисии като част от нова кампания, целяща мултинационалните компании да подкрепят бъдеще с ниски нива на въглероден диоксид, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Коалицията от правозащитни групи "Ние сме решителни" (We Mean Business) съобщи, че десетки компании са се присъединили към инициативата през двата месеца преди срещата на върха на ООН, която ще се състои утре и цели да ускори действията в защита на климата.

Сега се нуждаем много повече компании да се присъединят към движението, изпращайки ясен сигнал, че пазарите се променят, заяви в съобщение генералният секретар на ООН Антониу Гутериш.

Началото на коалицията бе дадено през юни с призив за действие, отправен от ООН, ръководители на компании и лидери на гражданското общество.

"Ние сме решителни"уточни, че сега в акцията участват 87 компании с обща пазарна капитализация 2,3 трилиона долара.

Някои компании в коалицията се съгласиха да намалят въглеродните си емисии до нула до 2050 година, включително швейцарската Нестле (Nestle), френските Сен-Гобен (Saint-Gobain) и Л'Ореал (L'Oreal). Други компании посочиха, че ще съобразят дейността си с целта за ограничаване на повишаването средната глобална температура до 1,5 градуса по Целзий, както е договорено в Парижкото споразумение за климата от 2015 година.