Германският автомобилостроител Даймлер (Daimler) ще трябва да плати глоба от 870 милиона евро, защото е пуснал на пазара от 2008 година дизелови автомобили, които не са отговаряли на законовите норми за замърсяващите емисии, съобщи прокуратурата в Щутгарт, цитирана от световните агенции, предаде БТА.

Прокуратурата е установила "нарушение поради немарливост" в отдела на Даймлер, отговарящ за сертификациите. Това е довело до сертифициране на дизелови коли от властите, въпреки че емисиите им от азотен двуокис не са отговаряли на нормативните изисквания.

През 2018 година Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) поиска да бъдат изтеглени 700 000 автомобила в цял свят, от които 280 000 в Германия, заради инсталирани манипулиращи емисиите софтуери.

Четирима ръководители на Даймлер все още са обвинени в измама и лъжлива реклама във връзка с манипулираните емисии на дизеловите автомобили.

Автомобилната компания изтъкна, че глобата няма да се отрази на тримесечните й резултати и че продължава да поддържа прогнозите си.

Фолксваген: Обвиненията в пазарни манипулации срещу нас са "безпочвени"

Междувременно друг германски автомобилен гигант - "Фолксваген", нарече обвиненията на германската прокуратура срещу компанията в пазарни манипулации "безпочвени".

По-рано днес главният изпълнителен директор Херберт Дис, председателят на изпълнителния съвет Ханс Дитер Пьоч и бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн бяха обвинени, че умишлено са информирали пазарите твърде късно за разходите, които скандалът "Дизелгейт" се е очаквало да причини на компанията.

Концернът е разследвал "най-щателно" въпроса с помощта на вътрешни и външни юридически експерти близо четири години, заяви Хилтруд Доротеа Вернер от съвета на директорите.

В изявление тя посочва, че резултатите са ясни - обвиненията са безпочвени.

"Ако обвинението продължи към процес, компанията е уверена, че ще бъде доказано, че обвиненията са неоснователни", подчерта Вернер.

Надзорният съвет на компанията допълни, че вече е обмислял вероятността да бъдат повдигнати обвинения, а изпълнителният съвет незабавно ще свика заседание, за да обсъди следващите действия.

През 2015 г. стана известно, че автомобили на концерна са били оборудвани със софтуер, който е позволявал да бъдат занижени показателите за съдържание на вредни вещества в отработените газове.