"Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД има валидна застраховка със застрахователната компания „Уника“ АД. Лимитът на полицата е 700 хил. лева и е за срок до 14.11.2019 година. Не са поставени под риск клиентите на „Астрал”, които са си закупили туристически пакети или други услуги от агенцията".

Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на нарочна пресконференция по повод обявения по-рано през деня фалит на една от най-големите български туристически компании, предава БГНЕС. "Астрал Холидейз" беше официалният партньор на банкрутиралата британска компания "Томас Кук".

По думите на министъра за момента няма информация за състоянието на другите туристически агенции, работили с британския туроператор. Ситуацията остава изключително сериозна и изисква анализ, категорична беше Ангелкова. 

"Всички законови изисквания на туризма са спазени. Размерът на застраховката е 700 00 лева и ще покрие всички претенции. Застрахователят пое ангажимент спешно, особено за клиенти, на които им предстоят пътувания до края на седмицата, да им заплатят претенциите и да преценят дали да осъществят пътуването си или не. Максимално ще съдействаме на всички, така че да няма ощетени клиенти във връзка с обявяването на тази несъстоятелност", добави тя.

На пресконференцията присъства и изпълнителният директор на застрахователната компания "Уника", която трябва да изплати обезщетенията на засегнатите от спирането на работата на "Астрал".

"15-те дни, които са споменати са максималният срок, гледаме максимално бързо да удовлетворим пострадалите клиенти. На хората, възнамеряващи да пътуват, ще се постараем бързо да им възстановим парите. Два пъти беше споменато, че „Астрал” има покритие от 700 000 лева, мога само да похваля туроператора", категоричен беше той.

Според Генчев фалитът на "Астрал Холидейз" спокойно може да се окачествени като "българският Томас Кук".

"Могат да са спокойни и те, и ние, и всички клиенти, че ще получат финансово овъзмездяване на претърпените щети. Всеки клиент може чрез сайта или чрез телефонния номер на „Уника” да предяви претенциите си”, каза още Генчев.

По-рано през деня ръководството на "Астрал Холидейз" обяви чрез своята интернет страница, че дружеството прекратява своята работа. Въпреки че в официалното съобщение не се споменават причините за банкрута, това реално е първата пряка българска жертва на фалита на "Томас Кук". "Астрал холидейз" е компанията посредник, която е отговорна за около 200 000 британски туристи, посетили страната ни. 

"Пътуванията на всички клиенти, закупили почивки от „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД, които в момента се намират зад границата са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети или отказ за настаняване в хотели или други туристически услуги", гарантираха от компанията.