Article_top

Отделът за наблюдение на дезинформацията към Европейската служба за външна дейност (ЕСВД) разкри опит за подвеждане на аудиторията на сайт, привидно свързан с Европейския парламент.

Сайтът EP Today („Европарламентът днес“) се представя като „Месечен вестник за ЕП“. На страницата се твърди, че той създаден, за да предоставя трибуна основно на евродепутатите.

Проверката е установила, че 99 на сто от съдържанието в сайта не е собствена информация, а препечатки. 47% от тези препечатки са от сайта на Russia Today (RT, или „Русия днес“) - главното оръдие на кремълската пропаганда, финансирано изцяло от правителството в Москва.

EP Today използва името на Европарламента с цел заблуда и без получено законово разрешение, изтъкват от ЕСВД. От ЕП се свързали със сайта през септември и поискали ситуацията да бъде изяснена.

В раздела „За нас“ на EP Today се твърди, че сайтът е предназначен, за да пишат в него само евродепутати по въпроси, които смятат за важни в момента и трябва да привлекат вниманието на техни колеги и хора, вземащи решения.

Над 99 на сто от статиите в EP Today обаче не са собствени. В периода от 24 октомври 2018 г. досега 47 на сто от публикациите са буквално копирани от RT.  Има случаи дори една статия да бъде копирана няколко пъти на една и съща страница.

От ЕСВД анализирали 17 697 материала, публикувани в EP Today за периода от 6 април 2017 г. до 23 август 2019 г. И се оказало, че едва 25 публикации са на евродепутати. Това прави 0,14 на сто от цялото съдържание на страницата.

Сайтът, изглежда, е лобистка платформа, представена за сериозна медия, насочена към политици и стратези в ЕС. Концепцията е проста - EP Today предлага публичност или илюзия за такава в замяна на внимание.

Администраторите на фейсбук профила на EP Today работят от Индия. В Брюксел е посочен само адрес с пощенска кутия. Това е и единственият начин за установяване на връзка със сайта в столицата на ЕС.

EP Today има 145 000 последователи във фейсбук и 6000 в туитър.

 

Отделът за наблюдение на дезинформацията към Европейската служба за външна дейност (ЕСВД) разкри опит за подвеждане на аудиторията на сайт, привидно свързан с Европейския парламент.

Сайтът EP Today („Европарламентът днес“) се представя като „Месечен вестник за ЕП“. На страницата се твърди, че той създаден, за да предоставя трибуна основно на евродепутатите.

Проверката е установила, че 99 на сто от съдържанието в сайта не е собствена информация, а препечатки. 47% от тези препечатки са от сайта на Russia Today (RT, или „Русия днес“) - главното оръдие на кремълската пропаганда, финансирано изцяло от правителството в Москва.

EP Today използва името на Европарламента с цел заблуда и без получено законово разрешение, изтъкват от ЕСВД. От ЕП се свързали със сайта през септември и поискали ситуацията да бъде изяснена.

В раздела „За нас“ на EP Today се твърди, че сайтът е предназначен, за да пишат в него само евродепутати по въпроси, които смятат за важни в момента и трябва да привлекат вниманието на техни колеги и хора, вземащи решения.

Над 99 на сто от статиите в EP Today обаче не са собствени. В периода от 24 октомври 2018 г. досега 47 на сто от публикациите са буквално копирани от RT.  Има случаи дори една статия да бъде копирана няколко пъти на една и съща страница.

От ЕСВД анализирали 17 697 материала, публикувани в EP Today за периода от 6 април 2017 г. до 23 август 2019 г. И се оказало, че едва 25 публикации са на евродепутати. Това прави 0,14 на сто от цялото съдържание на страницата.

Сайтът, изглежда, е лобистка платформа, представена за сериозна медия, насочена към политици и стратези в ЕС. Концепцията е проста - EP Today предлага публичност или илюзия за такава в замяна на внимание.

Администраторите на фейсбук профила на EP Today работят от Индия. В Брюксел е посочен само адрес с пощенска кутия. Това е и единственият начин за установяване на връзка със сайта в столицата на ЕС.

EP Today има 145 000 последователи във фейсбук и 6000 в туитър.

Коментари

Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

???????????????

И що прескачате часта от статията, в която се говори за ГЛАСА НА АМЕРИКА?
" Отбелязва се, че до миналата година сайтът е "препечатвал" почти цялото си съдържание от "Гласът на Америка" (voanews.com).."
И колко време сайта правилно е действал под диктовката на "Гласът на Америка" за правилното осветяване на политиката на ЕС, ЕП, ЕК и т.н. вредни Е-та..
И дали това отразяване не бе относно насочването на едно споразумение между ЕС и САЩ за някаква си УЖ свободна търговия.. В полза на САЩ...
Дето вече си е официално обявена търговска война..
Ама тогаз сайта не бе разобличен..
Gosho Petrov's picture
Gosho Petrov
Gosho Petrov

За да се създаде достоверност

За да се създаде достоверност, защото тези тролове имат една капка повече акъл от българският им еквивалент, като тебе. Простолинеен, каквото му спуснат, но и спускачите са прости, та ето резултата.
Бобо's picture
Бобо
Бобо

Малтинчо

Малтинчо мама , тролче сладко , не драскай глупости , знаем че ватнишките тролове сте прости , недей го доказва ката ден .

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?