"Първо правих магистрала до Бургас, после до Истанбул после до Солун, сега до Варна. От Белград, до Бургас няма светофар. От Белград до Истанбул няма светофар. И сега строим от Бургас (вероятно грешка на езика, има предвид Белград - б.р.) до Варна да няма светофар. А който е тая страна, завива на София вдясно и до Солун".

Това каза премиерът Бойко Борисов на сръбския президент Алескандър Вучич малко преди откриването на магистралата от Ниш до българската граница.

"Можем да кажем като германците, че от днес Берлинската стена между България и бивша Югославия падна. Днес свързваме Азия и Европа през България и Сърбия".

Това каза още Борисов. Той изтъкна, че от днес Сърбия има пристанищата Варна и Бургас, а цялата българска промишленост ще ползва този път за Западна Европа.

"От днес Сърбия има пристанищата Бургас и Варна, а оттук до Истанбул няма светофар", каза Борисов.

И допълни, че за България новият участък от магистралата също е важен, тъй като така ще може по-лесно да изнася своите стоки към Западна Европа.

Вучич заяви, че пътят от българската граница до Хърватия ще е около 4 часа, малко повече ще е до Унгария. И изтъкна, че магистралата е шанс за инвестиции за целия регион около Ниш и специално отбеляза приноса на българите в Сърбия за развитието на страната.

В края на речта се сръбският президент проговори на български:

"Благодаря ви, приятели, без вашата помощ това не можеше да стане".

И добави:

"Сега можем да преценим чии кебапчета са по-добри - българските или сръбските".

Борисов похвали българския на Вучич на сръбски с думите "върло лепо".

"Без съседите - къщата не може да се опази. С нашите български комшии - пътят ни е отворен. Министър-председателят Бойко Борисов каза, че от днес Сърбия има достъп до пристанищата Варна и Бургас. А той е добре дошъл - и в Пирот, и Ниш", каза още президентът на Сърбия пред българския премиер и водената от него делегация.

Участъкът, който президентът на Сърбия и българският министър-председател откриха днес, е с дължината 86,9 км. Стойността на проекта възлиза на 476 млн. евро, а средствата са осигурени от Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие, както и от Световната банка.
Изграденото трасе включва 87 моста, 5 тунела (Банцарево, Сопот, Сарлах, склон Пражна и Протон с обща дължина 2,6 км) и 5 детелини. При строежа на участъка са използвани 290 000 кубични метра бетон, 37 000 тона арматура и около 780 000 тона асфалт. Тази магистрала ще свърже двата района - Ниш и Пирот, населени с около 450 000 души, и ще осигури по-лесна връзка на Източна Сърбия с най-близкото летище "Константин Велики" в Ниш. С пускането в експлоатация на трасето от българската граница до Ниш или на т.нар. "източно разклонение" се завършва изграждането на целия участък на транспортния коридор номер 10 през територията на Сърбия.