Картина, смятана за копие, бе потвърдена като оригинална творба на Ботичели. 400-годишното изображение на Христовата майка попада от студиото на флорентинския майстор директно в колекцията на филантропа Гуендолин Дейвис. Националният музей на Уелс първоначално го определя за „грубо копие“ на стила на италианския художник, пише Би Би Си. Но арт експерти, които работят по предаването „Изгубените шедьоври на Великобритания“, в крайна сметка установяват, че произведението е оригинал.

Бендър Гросвенър, един от водещите на предаването, коментира така:

„Когато за първи път видях картината във фонда на музея, останах поразен от невероятната красота на лицето на Мадоната. Части от нея напомняха на най-известната картина на Ботичели „Раждането на Венера“. Сега съм убеден, че Ботичели е играл важна роля в създаването на творбата и се радвам, че още веднъж ще бъде изложена пред публика“.

Картината е била завещана от Дейвис на Националния музей в Кардиф – и още тогава експертите от институцията се усъмнили в произхода ѝ. Тогава все още се вярвало, че това е копие. Експертен анализ сега обаче показва белези, характерни само за неговото студио, както и сравнение с набързо направена скица, за която се смята, че е на самия художник.

След като авторството ѝ се доказа сега, картината сега ще бъде изложена в Кардиф.

Площад Славейков