Време е да се купи нов правителствен самолет. Това обяви командирът на Авиоотряд 28 ген. Тодор Коджейков, след поредния проблем с фалкона на властта. 

Навигационната система на самолета отказа днес напълно при опит машината да се приземи в София с премиера Бойко Борисов на борда. Инцидентът стана на връщане от Солун, където министър-председателят беше на балканска среща на върха. Рисковата ситуация се разви в 11.00 часа преди обед.

Коджейков обяви, че фалконът няма да се ползва, докато не се отстрани проблемът в системите му. На първо място е безопасността на пътниците, затова е време да се купи нов самолет, смята още той.

По неговата оценка днешната ситуация е била критична и пасажерите са били изложени на огромен риск. "Вътре в самолета не е било безопасно, докато не са кацнали на земята", каза бившият гард от НСО на премиера.

"Старата апаратура си показва своите дефекти, има поне три инцидента преди това. Може би е време да се тръгне за закупуването на нов самолет", добави шефът на Авиоотряд 28.

Той напомни, че във фалкона се вози политическия елит на държавата, служители на НСО и пр.

"Всичките 9 души на борда са се приземили благополучно заради професионализма на пилотите, те са разполагали и с други прибори, за да кацнат, "но и заради това, че познават територията на софийското равно поле", обясни Коджейков.


На пресконференцията шефът на правителствения авиоотряд специално благодари на пилотите за бързите реакции.

Коджейков може да направи предложение за покупка на нов самолет и параметри едва след като получи зелена светлина от властта.

Какво се случи при новия инцидент с фалкона

Системата е изключила и пилотите не са успели да я рестартират. Пътуващият задължително с премиера борден инженер също не е успял да я оправи. При втори опит самолетът все пак е кацнал на летище София. Машината е приземена в ръчен режим и водена с команди от РВД.

Това е пореден технически проблем с правителствения самолет.

Последният беше от април тази година. Тогава при кацането на летището в Брюксел самолетът спука гума. Самият Борисов обяви, че само бързата и добра реакция на пилотите е спасила всички на борда.

През февруари 2015 г. на правителствения "Фалкон", на който беше премиерът, се наложи да кръжи над София и да кацне обратно, защото колесникът му не се е прибрал при излитането за Брюксел.