Google ограничава политическите реклами в мрежата, съобщи бТВ, цитирайки световните медии.

Новата политика ще започне в рамките на седмица от Великобритания, където се готвят за предсрочни избори на 12 декември.  БТА уточнява, че до края на годината това ще стане и в останалата част от ЕС, а в целия свят - от 6 юни 2020 г.

Съгласно новите правила политическите кампании вече няма да могат да насочват таргетирани реклами на базата на предполагаемите политически възгледи на потребителите - според това какво са търсили дали са "леви" или "десни". Мерките ще се прилагат за всички платформи на компанията – като YouTube и Google search.

Също така от интернет гиганта обещават да противодействат, когато засекат в политическа реклама "очевидно подвеждащо становище".

"Фейсбук" например позволява политическа реклама само от регистрирали се като политически лица или кампании, а "Туитър" вече ги забрани изцяло.

При това положение рекламодателите ще могат занапред да си подбират аудитория само въз основа на възраст, пол и местожителство според пощенския код.