Очаквано от ГЕРБ предложиха днес промяна в правилника за работа на Столичния общински съвет, която би позволила на независимия Борис Бонев да стане заместник-председател на местния парламент.

Според сегашните правила общински съветник, който не е част от политическа група, не може да заема тази позиция. Предложението на ГЕРБ бе обявено от председателя на СОС Елен Герджиков.

Още преди десет дни Герджиков заяви, че представителят на гражданската организация "Спаси София" трябва да получи поста с оглед на подкрепата, която събра на местния вот, от близо 48 000 гласа, или 10,7%.

Самият Бонев също не скри амбициите си да заеме зам.-председателския пост.

Независимият общински съветник все още не е отговорил на въпроса гласувал ли е със "за" избора на Елен Герджиков за председател, каквото показва простата аритметика. 

Както Клуб Z писа, още в първия работен ден на новия състав на СОС тръгна интрига кои политически групи и независими общинари са подкрепили номинацията на ГЕРБ Герджиков. На избора гласуваха 60 от съветниците при общо 61, тъй като Волен Сидеров ("Атака") напусна залата преди вота.

Простата математика показва, че ГЕРБ, ВМРО и "Атака" имат общо 33 гласа (32 в случая - заради липсата на Сидеров). Това означава, че представителите на управляващото мнозинство в "малкия парламент" няма как да съберат достатъчно за гласовете на Герджиков, и един от тях трябва да е дошъл от "опозицията" - т.е. от "Демократична България", БСП или от независимия Борис Бонев.

Левицата и ДБ обаче също имаха своите кандидати за председатели, съответно Милка Христова и Методи Лавов. Христова получи 15 гласа, което се равнява на броя съветници на БСП, а Лалов - 12, колкото са съветниците от ДБ. Така може да се направи обосновано предположение, че при липсата на Сидеров последният глас за Герджиков е дошъл именно от Борис Бонев.

Днес от ГЕРБ лансираха общо седем нови промени в правилника. Предлага се общинските съветници да могат да отправят питания и към районните кметове, а не само към кмета на голяма община. 

Предлагат се и мерки за повече публичност, като: онлайн излъчвания на заседанията на комисиите, публикуване на протоколите от гласуванията - поименно, публикуване на всички проекти за решения.