Търси се нов самолет за властта - за изпълнение на полети със специално предназначение - това реши днес Министерският съвет, възлагайки на генералния директор на "Авиоотряд" 28 ген. Тодор Коджейков да проведе преговори за сключване на договор. Според съобщението срок, в който това трябва да се случи, няма. Резултатът от проведените преговори ще бъде докладван на правителството за приемане на постановление. Тъй като преговори ще се водят тепърва, няма яснота и за финансова рамка. Преговори обаче ще се водят с различни производители на подобен клас самолети.

Правителственият авиоотряд отдавна има нужда от ново летателно средство заради все по-честите инциденти със стария "Фалкон". Последният бе през ноември, когато на борда бе премиерът Бойко Борисов с още 8 пътници, плюс екипажа. Тогава при кацане в Солун отказа навигацията, съобщи ген. Коджейков и обяви, че се преустановяват полетите, докато не се оттранят проблемите, защото няма пълна гаранция за безопасността на пасажерите и пилотите. 

"Фалкон"-ът е произведен през 2001 г. и се експлоатира от "Авиоотряд 28" от 2004 г. До момента френският 9-местен самолет - бизнес клас - е изпълнил 3 733 полета или 6 404 пролетени часове. Максималното разстояние, което може да прелети машината, е 5 790 км.

От 2014 г. досега са констатирани и отстранявани десетки дефекти по машината - като се започне от проблем с лява чистачка на предно стъкло, мине се през отказ на спомагателен силов агрегат да стартира, няколко случая на отказ на компютъра за контрол на температурата, отказ на системата за противообледенение на ляв двигател, сигнализация за незаключен колесник след подаване на команда за прибирането му, довел до пълен ремонт на колесниците през 2015 г.  Имало е и индикация за отказ на втори компютър за контрол на спирачките и управлението, замъглено изображение на навигационния дисплей на втория пилот, временно изключване на втори автопилот, активиране на звукова сигнализация за скорост и други. Докато се стигне до последния случай от Солун с неадекватна индикация на дисплей (PFD#1) по време на заход за кацане. 

Очаквайте подробности