Article_top

Ако ръководството на германския автомобилен гигант реши да не построи планираният си нов завод в Турция, то вероятно такъв въобще няма да се изгради. Това става ясно от официално съобщение на концерна, пише БНР. 

Припомняме, че след няколкомесечна битка между България и Турция за привличане на инвестицията, която е размер на 1,5 млрд. евро, "Фолскваген" финално избра да строи в турския град Маниса, където дори създаде свое дъщерно дружество. След като обаче южната ни съседка предприе военни действия в Северна Сирия, в опит да се справи с кюрдската заплаха, Ердоган беше разкритикуван от редица правозащитни организации и отделни евродепутати. Скандалът се разрастна и компанията спря решението за инвестицията. 

"Фолксваген" отново отлага решението си дали да построи новия си завод край Измир в Турция. С този въпрос ще се занимаем най-рано през февруари“, се казва в съобщението на концерна във Волфсбург.

От съобщението до медиите се разбира още, че ако автопроизводителят се откаже от завода в Турция, той ще обнови свой вече съществуващ завод в Източна Европа. Според експерти става въпрос за завода в Братислава, където ще се произвеждат два от моделите на най-големия производител на автомобили в Европа.

Така към момента изглежда абсолютно сигурно, че другите държави, които поискаха инвестицията - България, Румъния, Сърбия, Македония и Хървтия, нямат особено голям шанс. Преговорите с турското правителство продължават, но спирачка пред сделката е един от големите акционери в компанията - регионалното правителство на провинция Долна Саксония, която засега я блокира. 

 

Ако ръководството на германския автомобилен гигант реши да не построи планираният си нов завод в Турция, то вероятно такъв въобще няма да се изгради. Това става ясно от официално съобщение на концерна, пише БНР. 

Припомняме, че след няколкомесечна битка между България и Турция за привличане на инвестицията, която е размер на 1,5 млрд. евро, "Фолскваген" финално избра да строи в турския град Маниса, където дори създаде свое дъщерно дружество. След като обаче южната ни съседка предприе военни действия в Северна Сирия, в опит да се справи с кюрдската заплаха, Ердоган беше разкритикуван от редица правозащитни организации и отделни евродепутати. Скандалът се разрастна и компанията спря решението за инвестицията. 

"Фолксваген" отново отлага решението си дали да построи новия си завод край Измир в Турция. С този въпрос ще се занимаем най-рано през февруари“, се казва в съобщението на концерна във Волфсбург.

От съобщението до медиите се разбира още, че ако автопроизводителят се откаже от завода в Турция, той ще обнови свой вече съществуващ завод в Източна Европа. Според експерти става въпрос за завода в Братислава, където ще се произвеждат два от моделите на най-големия производител на автомобили в Европа.

Така към момента изглежда абсолютно сигурно, че другите държави, които поискаха инвестицията - България, Румъния, Сърбия, Македония и Хървтия, нямат особено голям шанс. Преговорите с турското правителство продължават, но спирачка пред сделката е един от големите акционери в компанията - регионалното правителство на провинция Долна Саксония, която засега я блокира. 

Коментари

Ако знаете какви готини

Ако знаете какви готини градски мини електрически коли гледах в китайски сайтове! На цени по 2-3 хиляди долара! Защо ни е Тесла, защо ни е Фолксваген? Имаме инженери, които могат да спретнат такива машинки! Китайците даже им слагат и стандартни оловни акумулатори. 150 км. пробег! Е, максималната скорост е градска - до 60 км/ч. Но какво му трябва на човек в ежедневието!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Адекватни ли са мерките на правителството и щаба за справяне с пандемията?