"Фолксваген" (Volkswagen Group) ускорява плановете си за производство и продажба на електромобили, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Германският автомобилостроител иска да достигне целта си за производство на 1 милион електромобила до края на 2023 година, две години по-рано от обявената преди цел, съобщи компанията.

До 2025 година "Фолксваген" ще се стреми да произведе 1,5 милиона автомобила от изцяло електрическата си линия АйДи (ID).

Производството на АйДи.3 (ID.3) започна през ноември в Цвикау, южно от Лайпциг. Това е първото масово производство на електромобил на "Фолксваген" и ще бъде основата за бъдещите модели.

"Фолксваген" се стреми да стане световен лидер при електромобилите, но се сблъсква с остра конкуренция от други производители, които навлязоха по-рано в този сегмент, като американската компания "Тесла" (Tesla).

"Фолксваген" ще инвестира 11 милиарда евро до 2024 година в разработването на електромобили за основната си марка и около 33 милиарда евро за останалите марки от групата.

Междувременно именно американският пионер в технологията "Тесла" обяви, че ще достави първите си автомобили, които са произведение в Китай - на 30 декември тази година. Колите от моделите - Model 3, са направени в завода в Шанхай.

"Тесла" започна строителството на първия си завод извън САЩ през януари, а производството - през октомври. Целта е 250 000 автомобила годишно, след като бъде прибавено и производството на Модел уай (Model Y). Първите 15 клиенти, които ще получат коли на 30 декември, са служители на "Тесла", е заявил пред Ройтерс служител на компанията.

Датата за доставка 30 декември означава, че заводът е започнал доставки само 357 дни след началото на строителството на фабриката, което ще отбележи нов рекорд за световните автомобилостроители в Китай.

Колите, произведени в Китай, струват 355 800 юана (50 000 долара) преди получаването на субсидия. "Тесла" заяви, че иска да започне доставките преди китайската Нова година, чието начало е на 25 януари.

Заводът е в основата на амбицията на компанията да увеличи печалбите си на най-големия автомобилен пазар в света и да избегне по-високите мита, наложени върху внасяните от САЩ автомобили.

Компанията също така строи сервизни центрове и зарядни станции в Китай, за да гарантира на клиентите стандартизирани услуги след покупката.
Китайското правителство също подкрепя завода на "Тесла" - първия автомобилен завод в Китай, който е напълно чуждестранна собственост.

Министерството на промишлеността и информационните технологии в петък съобщи, че е прибавило произведения в Китай Модел 3 в списъка с автомобили с нови енергийни източници, които не се облагат с данък покупка.