Майкъл Блумбърг се класира за предстоящите телевизионни дебати между кандидатите за номинацията на Демократическата партия за предстоящите през ноември президентски избори в САЩ, предаде Асошиейтед прес.

Милиардерът за първи път ще се изправи срещу своите съперници, които досега избягваше, заобикаляйки щатовете, които гласуваха първи, и използвайки личното си богатство, за да наблегне на телевизионни реклами.

Публикувано днес социологическо проучване на Ен Пи Ар/Пи Би Ес нюз аур/Мерист дава на Блумбърг 19 процента подкрепа в национален мащаб в надпреварата за номинацията на демократите.

Бившият кмет на Ню Йорк ще участва утре в дебати в Лас Вегас заедно с бившия вицепрезидент Джо Байдън, сенаторите Бърни Сандърс, Елизабет Уорън и Ейми Клоубъшар и бившия кмет на град Саут Бенд, щата Индиана, Пийт Бутиджидж. Неговият приятел Том Стейър, милиардер и филантроп, все още се надява да се класира.

Предизборният щаб на Блумбърг заяви, че вижда "вълна от подкрепа в цялата страна" и че класирането за утрешните дебати е "най-новият знак, че плановете и способността на Майк да победи (президента републиканец) Доналд Тръмп се подкрепят от все повече американци".

"Майк очаква да се присъедини към останалите кандидати на демократите на сцената и да покаже защо е най-добрият кандидат, който може да победи Доналд Тръмп и да обедини страната", каза в изявление Кевин Шики, мениджърът на кампанията на Блумбърг.

Националният комитет на Демократическата партия неотдавна промени правилата за това какво е необходимо, за да се класира един кандидат за дебати. Това откри възможност пред Блумбърг да се качи на сцената, което раздразни някои кандидати, отпаднали от надпреварата на предишни етапи.

По-рано от претендентите се изискваше да получат определена сума предизборни дарения, за да се класират, но Блумбърг, чието богатство е оценявано на 60 милиарда долара, не приема дарения.

Събитието в най-гледаното телевизионно време ще е в ярък контраст със силно режисираната досега предизборна кампания на Блумбърг. Той изразходва повече от 300 млн. долара за телевизионна реклама, за да се представи пред избирателите, без да става обект на критики. Въпреки че води кампания в повече от двайсет щата, досега той не приемаше въпроси на избиратели и изнасяше стандартни сухи речи, които продължаваха по-малко от 15 минути, често пъти използвайки аутокю, отбелязва АП.