Нулева година няма да има, но е възможно преместване на датите на изпитите след 7-и и 12-и клас.

Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев.

„Няма да има нулева година. Стартирахме успешно с дистанционното обучение. То ще бъде приравнено на присъствено обучение. Работните дни на учителите също ще бъдат приравнени на такива“, категоричен бе Вълчев.

Ако учениците тръгнат на училище към 13 април и дори 20 април, нови дати за матурите няма да се необходими, уточни той. 

"Силно съм обнадежден, че системата за толкова кратко време успя да се мобилизира. Имаме 2-3 месеца до изпитите. За 3 дни успяхме да минем на дистанционно обучение. Предполагам, че бързо ще се адаптираме и към променени дати, ако се налага. Ако дигиталното обучение е до 13- 20 април, може и да не се наложи промяна на изпитите. Ако продължи и след това, не е невъзможно отлагане“, каза министърът.

Особено сложно било положението с матурите на дванайсетокласниците, защото това означава да има и нови дати за прием във висшите учебни заведения, ще трябва и съгласуване с тях.

„В момента обменяме информация с министрите на образованието на другите страни. Всички са предпазливи да вземат такова решение, тъй като това изисква и съгласуване с висшите училища. Убеден съм, че те също ще отложат приема“, продължи Вълчев.

Министърът се обоснова, че най-вероятно няма да има нулева година, защото досега с всички други грипни ваканции, вече е взето 60 на сто от съдържанието в учебната програма. Доучване вероятно ще има, но едва ли някой си прави планове за пътуване през юни.

Засега оценки не се пишат, учителите си отбелязват активността на учениците, ангажираността им, колко проекта са изработили.

След възстановяването на нормалните учебни занятия на преподавателите ще са нужни около две седмици, за да оформят оценките, каза Вълчев.

По данни на министерството около 90 на сто от училищата са обхванати от дистанционното обучение.

"Оказа се, че с нашата регулация нещата се случват по-лошо, отколкото когато я няма", отбеляза Вълчев по повод бързата самоорганизация на училищата да минат на тази извънредна форма на обучение.

Според него всички деца учат повече извън училище, "важно е да успяваме да провокираме още повече интереса им с дистанционното обучение, оттам идва резултатът".