Facebook ще създаде фонд от 100 млн. щатски долара за финансиране и реклама на медийни организации в САЩ и по света в загруднено положение от пандемията, съобщи Ройтерс. 

Особено сериозен е ударът върху печатните медии. Редица вестници по света с десетилетия история спряха излизането си в реалния свят и останаха само дигитални.

25 млн. долара от фонда ще отидат за грантове за американски медии, а 75 милиона - за реклама за медиите по света.

Тези пари са с цел журналистите да могат да продължат да отразяват важни истории, "когато най-много се нуждаем от тях", обяснява екипът на Зукърбърг в блога на компанията.

Първата доза грантове ще получат организации в САЩ и Канада.

Facebook предложи на СЗО безплатни реклами в началото на кризата и взе мерки да ограничи фалшивите новини, свързани с коронавируса, особено тези за предполагаемо "лекарство".

През миналата седмица компанията майка на Google - Alphabet - обяви фонд от 800 млн. долара в помощ на бизнеса, здравни и държавни институции.