Article_top

Временно българските граждани ще могат да кандидатстват за статут на уседналост във Великобритания само с международен паспорт, съобщи МВнР.

Във връзка с пандемията от коронавируса британските власти въведоха временни промени в правилата за кандидатстване за статут на уседналост. В резултат българските граждани, разполагащи само с лична карта, временно няма да имат възможност да кандидатстват по Схемата за уседналост.

За момента единствената възможност за кандидатстване е чрез интернет-приложението, за което е нужен международен паспорт с биометрични данни.

Това се налага заради решението временно да бъде спряна работата на центровете за сканиране на лични документи, както и временно да бъде прекратено изпращането на лични документи по пощата. Вече изпратените документи ще бъдат върнати на техните собственици. Запазва се възможността за подаване на заявление чрез интернет като се използва мобилното приложение https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app.

Заради мерките срещу разпространението на COVID-19 временно спира и дейността на кол-центъра за разрешаване на проблемите със Схемата за уседналост. Запитвания ще могат да се изпращат само с електронен формуляр (линк към: https://eu-settled-status-enquiries.service.gov.uk/start).

Ще бъде даван приоритет на имейли  от неправителствени организации, оказващи подкрепа на уязвими групи.

57 неправителствени организации, получили финансиране за подкрепа на уязвими групи, ще прекратят временно част от своите дейности като ще продължат да осигуряват подкрепа по телефон и по електронен път.

 

За допълнителна информация:

София Ненова

Дирекция „Пресцентър“

МВнР

+359 893 559 179

 
Снимка БГНЕС.

Временно българските граждани ще могат да кандидатстват за статут на уседналост във Великобритания само с международен паспорт, съобщи МВнР.

Във връзка с пандемията от коронавируса британските власти въведоха временни промени в правилата за кандидатстване за статут на уседналост. В резултат българските граждани, разполагащи само с лична карта, временно няма да имат възможност да кандидатстват по Схемата за уседналост.

За момента единствената възможност за кандидатстване е чрез интернет-приложението, за което е нужен международен паспорт с биометрични данни.

Това се налага заради решението временно да бъде спряна работата на центровете за сканиране на лични документи, както и временно да бъде прекратено изпращането на лични документи по пощата. Вече изпратените документи ще бъдат върнати на техните собственици. Запазва се възможността за подаване на заявление чрез интернет като се използва мобилното приложение https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app.

Заради мерките срещу разпространението на COVID-19 временно спира и дейността на кол-центъра за разрешаване на проблемите със Схемата за уседналост. Запитвания ще могат да се изпращат само с електронен формуляр (линк към: https://eu-settled-status-enquiries.service.gov.uk/start).

Ще бъде даван приоритет на имейли  от неправителствени организации, оказващи подкрепа на уязвими групи.

57 неправителствени организации, получили финансиране за подкрепа на уязвими групи, ще прекратят временно част от своите дейности като ще продължат да осигуряват подкрепа по телефон и по електронен път.

 

За допълнителна информация:

София Ненова

Дирекция „Пресцентър“

МВнР

+359 893 559 179

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кои от икономическите мерки на правителството за справяне с кризата одобрявате?