"Електронното обучение спаси учебната година."

Това обяви министърът на образованието Красимир Вълчев по Нова тв. Като той отново повтори, че няма хипотеза, при която ще има нулева учебна година - дори и учениците въобще да не се върнат в класните стаи.

Матурите за 12 клас засега са на 30 май и на 1 юни. За 7-ми клас - на 13 и 15 юни, повтори той.

Като се предвижда и част от материала, взет по времето на електронното обучение, също да бъде включен в изпитите. 

Според Вълчев в изпитите няма да има непредаден материал, в края на месеца ще се направи проучване и оценка и министерството ще се съобрази с най-бавните училища.

Но по думите му децата нямало "да се минат, ако прочетат малко повече". 

"Средно сме на 70 на сто от материала", показват разчетите на министъра.

На въпрос как ще се действа с езиковите гимназии, където особено през първата година, когато има засилено изучаване на съответния език, Вълчев обясни, че това били едни от училищата, които се справяли най-добре със синхронното електронно училище. От министерството поддържали активна връзка с Асоциацията на езиковите училища и това били средните учебни заведения с много висок капацитет и ефективност.

Той отбеляза, че може да има накрая "пет-десет дни, за да се компенсира с езика и с  всички дисциплини, които се изучават на съответния език".

Все пак Вълчев смята, че училищата са се напаснали към електронното обучение и усвояването на знания чрез проекти в новите условия било много добър вариант.

За детските градини просветният министър обясни, че за децата в трета и четвърта група, така наречените подготвителни групи, ще се удължи учебното време. В момента те не се обучават, защото в тази възраст трябвало да има минимално взаимодействие с електронни устройства.

"Детските градини ще работят по-голяма част от лятото, с повече групи. Повече дейности по интереси ще предложа да има и в училищата", каза още Вълчев.

През лятото ще се наложи да наваксват своите практики и студентите в специалности като медицина.

Министърът похвали и висшите училища, че много бързо са реагирали и са минали успешно към преподаване онлайн.

За училищата в райони, където е трудно да има електронно обучение, често помагала и цялата общност. Вълчев даде за пример три сливенски села, в които учебните листове и задание се получавали и раздавали от магазинирите.

"Няма да минем без загуби", заключи министърът.