Article_top

Най-големият доставчик на гориво в страната - "Лукойл България", може да спре работа заради готвените от депутатите промени в правилата за данъчните складове. Става въпрос за появата на промени в Закона за акцизите и данъчните складове и този за корпоративните данъци, с които се въвеждат в спешен порядък нови изисквания към складовете и лицензирането им. Самата поправка пък по стар обичай ще мине през преходните и заключителните разпоредби на съвсем друг закон - този за здравето. 

"Законът поставя много кратък срок за подаване на заявки за привеждане на новите складове в съответствие и лицензиране - само един месец. Като имаме предвид сроковете, размера на необходимата работа и практическата невъзможност да ги спазим, то да, опасността да спрем работа е напълно реална", заяви днес пред БНР генералният директор на "Лукойл" за България Булат Субаев. 

За какво става дума? По принцип поправката се отнася за всички съдържатели на данъчни складове, но неофициално е ясно, че тя важи най-вече за "Лукойл". Ако новите правила бъдат приети, това би означавало, че компанията трябва да лицензира отделно всичките си седем склада, а не както е сега - седемте бази да се броят за един данъчен склад. Всеки склад по закон е длъжен да гарантира някаква минимална гарантирана сума, максималният размер на която е 30 милиона лв., което прави общо 210 милиона лв. разход на година. Освен това спешно трябва да се поставят и видеонаблюдение, и нови измервателни уреди. Министерството на финансите твърди, че така ще се повиши събираемостта за хазната, а и ще има по-ефикасен контрол на вносителите на горива. Мотивите са, че европейското законодателство е подобно. 

Логично - идеята предизвика гнева на петролната асоциация и на други бизнес организации, които обявиха, че сроковете за привеждането на изискванията са твърде кратки и че така ще се повишат цените на горивата. 

Днес Булат Субаев обясни, че дейността на "Лукойл" е многократко проверявана през последните 14 години и никога не са откривани никакви нарушения на данъчното или акцизното законодателство. Освен това, убеден е той, "Лукойл" може да твърди, че е един от най-големите лоялни данъкоплатци в страната.

Твърдение, което многократно е подлагано на съмнение през годините в множество журналистически материали, а подобно признание направи преди време и самият министър на финансите Владислав Горанов. 

"Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена нашата инфраструктура - от самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи", изтъкна още Булат Субаев.

По думите му браншът все още не е изчислил точния размер на допълнителните разходи, но е категоричен, че "от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите, за да можем да осигурим непрекъснатост на доставките".

 

Най-големият доставчик на гориво в страната - "Лукойл България", може да спре работа заради готвените от депутатите промени в правилата за данъчните складове. Става въпрос за появата на промени в Закона за акцизите и данъчните складове и този за корпоративните данъци, с които се въвеждат в спешен порядък нови изисквания към складовете и лицензирането им. Самата поправка пък по стар обичай ще мине през преходните и заключителните разпоредби на съвсем друг закон - този за здравето. 

"Законът поставя много кратък срок за подаване на заявки за привеждане на новите складове в съответствие и лицензиране - само един месец. Като имаме предвид сроковете, размера на необходимата работа и практическата невъзможност да ги спазим, то да, опасността да спрем работа е напълно реална", заяви днес пред БНР генералният директор на "Лукойл" за България Булат Субаев. 

За какво става дума? По принцип поправката се отнася за всички съдържатели на данъчни складове, но неофициално е ясно, че тя важи най-вече за "Лукойл". Ако новите правила бъдат приети, това би означавало, че компанията трябва да лицензира отделно всичките си седем склада, а не както е сега - седемте бази да се броят за един данъчен склад. Всеки склад по закон е длъжен да гарантира някаква минимална гарантирана сума, максималният размер на която е 30 милиона лв., което прави общо 210 милиона лв. разход на година. Освен това спешно трябва да се поставят и видеонаблюдение, и нови измервателни уреди. Министерството на финансите твърди, че така ще се повиши събираемостта за хазната, а и ще има по-ефикасен контрол на вносителите на горива. Мотивите са, че европейското законодателство е подобно. 

Логично - идеята предизвика гнева на петролната асоциация и на други бизнес организации, които обявиха, че сроковете за привеждането на изискванията са твърде кратки и че така ще се повишат цените на горивата. 

Днес Булат Субаев обясни, че дейността на "Лукойл" е многократко проверявана през последните 14 години и никога не са откривани никакви нарушения на данъчното или акцизното законодателство. Освен това, убеден е той, "Лукойл" може да твърди, че е един от най-големите лоялни данъкоплатци в страната.

Твърдение, което многократно е подлагано на съмнение през годините в множество журналистически материали, а подобно признание направи преди време и самият министър на финансите Владислав Горанов. 

"Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена нашата инфраструктура - от самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи", изтъкна още Булат Субаев.

По думите му браншът все още не е изчислил точния размер на допълнителните разходи, но е категоричен, че "от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите, за да можем да осигурим непрекъснатост на доставките".

Коментари

Няма лошо.

Щото "Сделката за „Нефтохим“ АД и нейните икономически и геополитически последствия" бяха от най-големите лъжи на нашите перестройчици.
https://corruptionbg.com/Sdelkata-Za-Neftohim

Пунтове!

От месец НХК върти на циркулация инсталациите, защото складовете са пълни!!! Няма пласмент. Поне 2 месеца престой са нужни за да се освободи място за нова продукция!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Адекватни ли са мерките на правителството и щаба за справяне с пандемията?