Алгоритмите на Facebook за засичане на езика на омразата работят все по-ефективно и повече, хвалят се от компанията. Каква е точността на тези системи с изкуствен интелект обаче продължава да бъде мистерия, разказва Wired.
От май 2018 г. хората на Зукърбърг съобщават за това как прилагат "стандартите на общността", или правилата на социалната мрежа на всяко тримесечие от годината. В последното се съобщава, че компанията е премахнала 9,6 млн. елемента съдържание за първата четвърт на 2020 г. Това е нов рекорд и увеличение с 3,9 млн. от последната четвърт на 2019 г.
Както става ясно, 88,8% от това съдържание е установено от специалните алгоритми на компанията, за които се говори от началото на десетилетието. Модераторите премахват едва 11,2% от съдържанието с омраза.
Това, което Facebook не дава като данни, е колко подобно съдържание пропуска и колко съдържание бива изтрито по погрешка от алгоритмите.
Има данни, че въпреки повечето потребители, които са оспорвали решения, налице са по-малко връщания на изтрито съдържание. Компанията призна, че пандемията и намаленият състав в офисите са наложили промяна на начина на обжалване.
Според много анализатори и потребители алгоритмите на социалната мрежа изпускат много постове, изразяващи омраза, според други пък се трият немалко невинни съобщения.
Засега е ясно, че няма достатъчно данни, за да знаем дали Facebook реално напредва в борбата си с езика на омразата и дали "умните" инструменти не водят до цензура.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни