След цял ден комуникация, опосредствана чрез фейсбук, между Васил Божков и Кирил Домусчиев, Нова тв излезе със специална позиция. Поводът е обявяването днес от страна на Божков, че е бил "рекетиран" да плаща по 20 милиона лева на година без ДДС за реклама на Национална лотария в телевизионния канал. Това било станало под давлението на премиера Бойко Борисов и финансовия министър Владислав Горанов, твърди собственикът на "Нове холдинг", като между Божков и Домусчиев през юли 2019 г. е била подписана и паметна записка. С нея бившият вече собственик на лотарията се е ангажирал с въпросната сума. Малко по-късно през деня Божков публикува и сходни договори - при старите и новите собственици на Нова. При старите договорът е бил за малко над 8 милиона лева, докато при договора, датиран от август 2019-а, малко след паметната записка и четири месеца, след като братя Домусчиеви станаха собственици, вече е "договорените" 20 милиона.

В позицията си, публикувана тази вечер, от Нова посочват, че "през целия период до 2018 г., рекламодателите "Национална Лотария"/"Ню Геймс" постоянно увеличават рекламните си бюджети, в съответствие с ръста на техния бизнес и ефекта от различните телевизионни рекламни форми". 

Както и че:

"През някои от годините рекламните бюджети на "Национална Лотария"/"Ню Геймс" са дори по-високи от тези в последния договор."

Което идва да каже, че компаниите на Божков са плащали и повече от споменатите 20 милиона на година. В позицията обаче не се посочва в кой период.

От Нова напомнят и че не са застанали зад хазартния бос при първите предлагани преди две години изменения в Закона за хазарта. Тогава Валери Симеонов, по това време вицепремиер, излезе със законодателни промени за ограничаване на продажбата и рекламата на т.нар. талони на щастието. Тогава обаче от ГЕРБ отказаха да придвижат промените, пратиха ги за нотификация в Европейската комисия и въпреки че тя обяви, че няма пречка законът да продължи по пътя си, т.е. в парламентарните комисии и в зала - председателката на бюджетната комисия Менда Стоянова (ГЕРБ) така и не го придвижи за гласуване. Без обяснение.

Ето и цялото изявление на Нова тв:

"Във връзка с изнесените днес извадки от търговски договори между Нова Броудкастинг Груп ЕООД и дружествата „Национална Лотария“ и „Ню Геймс“, заявяваме, че те са манипулативно и тенденциозно подбрани, и представляват грубо нарушение на действащото законодателство за защита на конкуренцията и личните данни.

Рекламните взаимоотношения на Нова Броудкастинг Груп и „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“ започват от 16/07/2012 г. През целия период до 2018 г., рекламодателите „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“ постоянно увеличават рекламните си бюджети, в съответствие с ръста на техния бизнес и ефекта от различните телевизионни рекламни форми.

През някои от годините рекламните бюджети на „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“ са дори по-високи от тези в последния договор. Срокът на този договор гарантира на рекламодателя фиксирана цена, а не постоянното й увеличение, както при предходните договори.

Избирателно подадената информация не отчита увеличаването на рекламните форми за „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“, излъчвани в най-гледаното време в каналите на Нова Броудкастинг Груп, и на преференциални цени.

Нова Броудкастинг Груп винаги е държала на ясното разграничаване между търговска и редакционна политика. Защитавайки тези принципи, през 2018 г. Нова Броудкастинг Груп отрази обективно обществения дебат по предлаганите промени в Закона за хазарта и не зае позиция в полза на рекламодателя. Това стана причина Васил Божков едностранно да оттегли рекламата на „Национална Лотария“ и „Ню Геймс“, както призна и самият Божков в свое интервю от януари 2020 г.

Нова Броудкастинг Груп категорично се противопоставя и не приема опитите да бъде въвлечена в манипулативните тези на Васил Божков. "