Агенция "Пътна инфраструктура" започна промотирането на новия тунел "Железница" от АМ "Струма" по иновативен начин - като показа видео от неговото строителство. 

В дългото почти две минути клипче можем да видим започването на проковапаването на тунелите, работата на машините и екипа, напредването на строителството и други такива интересни дейности. Разбира се, пропуснат е моментът със срутването на скална маса, която затрупа работници, от края на юни на тази година. 

Покрай видеоразходката, от АПИ съобщават и че работните дейности напредват сериозно, като до момента били прокопани 2/3 от бъдещето съоръжение. "Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 790 м лява тръба и 706 м за дясната. От северната са изкопани 680 м дясна и 670 м  лява тръба", информират от Агенцията. 

Подчертават и че тунелът се изгражда по нов австрийски метод, по който се проковат около метър и половина-два във всяка тръба и посока на денонощието, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, казват за пореден път от Агенцията. 

Припомяме, че този нов тунел "Железница" би трябвало да бъде най-дългото такова съоръжение в България с дължина от 2 км. Последните проверки там на място през май показаха, че една трета вече е прокопана, а министърката на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова обясни, че с това темпо тунелът ще бъде завършен в срок до 2022 г. Сега очевидно има ново напредване по работните дейности. 

Строителството беше спечелено от консорциум, воден от известната "Джи Пи Груп", която след поредица от скандали реши, че се отказва от проекта. Малко по-късно стана ясно, че тя ще продължи строителството. 

Самата обществена поръчка за тунела беше многократно спирана, пускана отново и придружавана от редица съмнения за корупционни практики. Все пак миналата година работата стартира. 

Целият участък струва почти 190 млн. лв.